پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۷-۱۴

برپایی کارگاه‌های امام رضایی ویژه تربیت دینی کودکان در کتابخانه و موزه ملی ملک

کتابخانه و موزه ملی ملک، بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران، با برپایی تورهای قصه‌گویی و کارگاه‌های امام رضایی در حوزه تربیت دینی کودکان فعالیت می‌کند.

محمد نوروزی، کارشناس موزه‌داری و راهنمای موزه ملی ملک، هم‌زمان با هفته کودک، با بیان این مطلب به خبرنگار آستان نیوز گفت: این مجموعه فرهنگی همواره در ارائه خدمات خود در گستره فرهنگ و تاریخ اسلامی - ایرانی، توجه خاصی به کودکان داشته و دارد و حتی در سال‌های اخیر، اقدام به راه‌اندازی فضای ویژه کودک و نوجوان در این موقوفه کرده است. 
وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های متنوع همچون قصه‌گویی، بازی و نمایش‌ باهدف ارائه آموزش‌های غیررسمی به کودکان در بازدیدهای خانوادگی ودانش‌آموزی این گروه سنی، ضمن ایجاد لحظات فراموش‌نشدنی برای کودکان، در تربیت دینی آنان نیز اثرگذار است.
نوروزی بیان کرد: دراین‌بین، کتابخانه و موزه ملی ملک در سال‌های گذشته به‌ویژه در ایام و مناسبت‌های مذهبی، برنامه‌های جذابی را در راستای آشنایی کودکان با مفاهیم دینی و سیره ائمه اطهار (ع) به‌ویژه امام رضا (ع) برگزار کرده است. 
کارشناس موزه ملی ملک، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ویژه تربیت دینی کودکان را یکی دیگر از برنامه‌های این موقوفه دانست و تصریح کرد: برای نمونه در کارگاهی با محوریت القاب و عناوین امام رضا (ع)، از کودکان خواسته شد تا با چینش و چسباندن کاشی‌های ریز مخصوص بر روی صفحه مقوا، القابی همچون ضامن آهو، غریب‌الغربا و معین‌الضعفا و...، را به خط «معقلی»، مشابه معماری بناهای مذهبی بنویسند، همچنین در کارگاهی دیگر قصه‌های امام رضا (ع)، تصویرسازی شد. 
نوروزی خاطرنشان کرد: تور ویژه «قصه‌گویی امام رضا (ع)» با روایتگری جذاب تاریخی و معنوی با موضوع امام هشتم (ع)، از آخرین برنامه‌های مرتبط باتربیت دینی گروه‌ سنی کودک در این مجموعه فرهنگی است که با حضور جمعی از کودکان و نونهالان در تالار «ماه هشتم» موزه ملی ملک برگزار شده است.
گفتنی است، کتابخانه و موزه ملی ملک در سال 1316 شمسی، توسط حاج حسین آقا ملک وقف بارگاه ملکوتی رضوی شده و یکی از مقاصد مهم گردشگری تهران به شمار می‌آید.
شایان‌ذکر است، این مجموعه همه‌روزه به جز روزهای تعطیل، در ساعات 8:30 تا 16:30، به نشانی «تهران، خیابان امام خمینی، خیابان سی تیر، خیابان یارجانی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)»، پذیرای اقشار و گروه‌های سنی مختلف است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی