پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در هفته ملی کودک بررسی شد
۱۴۰۳-۰۷-۱۶

ایجاد محیطی امن و آرام برای کودکان بیمار در بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی

بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی با دارابودن بخش ویژه کودکان و کلینیک اطفال و ارائه تسهیلات مختلف به بیماران کودک، محیطی امن، آرام و شاد برای درمان این شکوفه‌های امید فراهم کرده است. 

به گزارش آستان نیوز، بخش کودکان بیمارستان رضوی با برخورداری از 13 تخت فعال، امکان پذیرش و بستری بیماران داخلی و جراحی کودک را دارد. خدمات این بخش تحت ریاست یک متخصص اطفال که در شیفت صبح به‌صورت مقیم در بخش حضور دارد، ارائه می‌شود. همچنین به‌صورت 24 ساعته در بیمارستان، پزشک متخصص اطفال آماده خدمات‌رسانی به بیماران کودک است. 
دراین‌بین، بخش کودکان بیمارستان رضوی تلاش کرده با ارائه امکاناتی نظیر اتاق بازی کودکان (مجهز به دوربین مداربسته تحت کنترل ایستگاه پرستاری بخش) و انتقال کودکان بستری به بخش‌های پاراکلینیکی بیمارستان در صورت نیاز با ماشین‌های ویژه حمل کودکان، محیط آرامش‌بخشی را برای بیماران این گروه سنی خود فراهم کند.
از دیگر خدمات این بخش می‌توان به پخش پویانمایی‌های متنوع متناسب با سن کودکان بیمار در اتاق‌های بستری، امکان استفاده آنان از لوازم ویژه کودکان بخش همچون دفتر نقاشی و مدادرنگی و... و اهدای جایزه به کودکان پس از انجام مراحل مختلف درمان، اشاره کرد. 
بخش کودکان بیمارستان مجهز به‌روزترین تجهیزات ویژه کودکان نظیر دستگاه رگ یاب است که رگ‌گیری کودکان را که به طور معمول با مشکلاتی همراه است، تسهیل کرده است. 
همچنین در این بخش، توجه خاصی به نوع تغذیه کودکان زیر نظر واحد تغذیه بیمارستان شده و برای جلب آسایش بیماران کودک، غذای آنان بسیار متنوع‌تر از بزرگسالان است.  
هر ساله به مناسبت گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی کودک نیز مراسم جشنی با برنامه‌های ویژه در بیمارستان با حضور کودکان مهدکودک آن و بیماران کودک ترخیص شده و همچنین بستری در بیمارستان (در صورت داشتن شرایط جسمی مناسب)، برگزار می‌شود. 
پرستاران این بخش همواره همدرد و دلسوز کودکان بیمار هستند و برای آرامش و آسایش خانواده‌های آنان، تمام تلاش خود را به کار بسته و همراهی لازم را در طول شبانه‌روز با والدین و سایر همراهان آنان دارند. 
 

حضور پزشکان متخصص در کلینیک اطفال

کلینیک اطفال بیمارستان رضوی نیز همه‌روزه با حضور پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف همچون داخلی اطفال، غدد، مغز و اعصاب و گوارش اطفال، آماده پذیرش و معاینه بیماران کودک است ودر این میان، دو اتاق معاینه کلینیک به پزشکان متخصص اطفال بیمارستان اختصاص‌داده‌شده است. 
در این کلینیک علاوه بر وجود فضای بازی متناسب با سن کودکان، با استفاده از فضاآرایی زیبا، محیطی آرام و شاد برای کودکان ایجاد شده است. همچنین کلینیک اطفال بیمارستان رضوی مجهز به اتاق شیردهی برای تأمین آرامش مادران و نیاز شیرخواران آنان است. 
وجود کالسکه برای انتقال بیماران و آرام‌کردن شیرخواران و صندلی‌های سرو غذا ویژه شیرخواران و کودکان، از دیگر امکانات قابل‌دسترس برای خانواده‌ها در این کلینیک است.  
همچنین در لابی ساختمان شماره 2 بیمارستان، فضایی مجزا با تجهیز میز و صندلی ویژه کودکان طراحی شده تا بتوان مراجعان کودک را با نقاشی و...، سرگرم کرد. همچنین تمامی اقدامات لازم برای حفظ ایمنی بیماران کودک در بخش کودکان و سایر فضاهای تخصصی کودکان بیمارستان نیز رعایت شده است. 
 

خدمات‌رسانی رایگان به کودکان مناطق محروم

در این راستا، بیمارستان رضوی نگاه خاصی به کودکان مناطق محروم و کم‌برخوردار استان خراسان رضوی دارد چنانکه در اردوهای جهادی بیمارستان در این مناطق، بیماران کودک نیز توسط پزشک متخصص اطفال یا سایر پزشکان حاضر، به‌صورت رایگان ویزیت می‌شوند. 
افزون بر ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان به کودکان در این اردوهای جهادی، به همت واحد ارتقای سلامت بیمارستان، بسته‌های لوازم التحریر برای کودکان دانش‌آموز مناطق محروم در آستانه آغاز سال تحصیلی تهیه می‌شود که امسال نیز ده ها بسته لوازم التحریر در اردوهای جهادی بیمارستان بین کودکان توزیع شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی