پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت شرکت معدن خاور صورت گرفت؛
۱۴۰۳-۰۷-۱۷

تایید استانداردهای ایمنی معدن آق دربند سرخس

مدیرعامل شرکت معادن خاور از تایید استانداردهای ایمنی معدن آق دربند خبر داد و گفت: این استانداردها از سوی نظام مهندسی معدن، اداره کل صمت خراسان رضوی و اداره کار شهرستان سرخس تایید شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد بهره‌وری آستان قدس رضوی، محمد محسنی ثانی اظهار کرد: با توجه به راهبردهای عملیاتی بنیاد بهره وری آستان قدس رضوی، ایمنی معدن آق‌دربند، مهم ترین اولویت این شرکت از زمان راه اندازی مجدد معدن مذکور بود، از همین رو در مرحله نخست، احیاء استانداردهای مربوطه در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: پیش از راه اندازی مجدد معدن آق دربند در آبان سال ۱۴۰۲، تونل های اصلی آن به سبب عدم ایمنی لازم مسدود شده بود که در همین راستا اقداماتی از قبیل تجهیز ایمنی تونل‌های زیرزمینی و بازگشایی تونل‌های محل استخراج پس از سه ماه توقف تولید صورت گرفت.
مدیرعامل شرکت معادن خاور همچنین از تجهیز و حفاظت ایمنی شخصی کارکنان شاغل در معدن آق دربند خبر داد و افزود: بدین منظور برای اولین بار از کپسول خودنجات برای گروه‌های عملیاتی استفاده شده است.
او ادامه داد: تجهیز کارگاه‌ها و نگهداری ایمن و آماده سازی دو کارگاه استخراجی جدید، بخشی دیگر از اقداماتی به شمار می رود که در راستای احیاء استانداردهای ایمنی این معدن صورت گرفته است.
محسنی ثانی با اشاره به بروز رسانی طرح تهویه اکلون موجود برای ارتقا ایمنی نیروهای استخراجی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، تجهیزات خوبی برای تامین ایمنی کارگاه‌های استخراجی در مدت ۵ ماه اول سال ۱۴۰۳ تامین شده است.
او در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در کنار نقش مهمی که معدن آق دربند در تامین زغال سنگ مورد نیاز کشور دارد، زمینه اشتغال مستقیم برای ۷۰ نفر و غیرمستقیمِ چند صد نفر را فراهم کرده است.
گفتنی است، در آبان سال گذشته معدن آق دربند که قدیمی‌ترین معدن زغال سنگ کشور است، پس از چند ماه توقف، دوباره به چرخه تولید بازگشت تا علاوه‌بر افزایش 5 برابری ظرفیت استخراج زغال سنگ و کمک به تامین نیاز صنایع و کارخانجات، از واردات این محصول استراتژیک به کشور جلوگیری شود.
معدن آق دربند در منطقه مزداوند از توابع شهرستان سرخس در 150 کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و متعلق به شرکت معادن خاور است که بیش از 80 سال از فعالیت آن می‌گذرد. این معدن در سال 1317 کشف شد و در سال 1324 به ثبت رسید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی