پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در 6 ماهه نخست سال جاری صورت گرفت
۱۴۰۳-۰۷-۱۹

پاسخگویی به بیش از 600 هزار سوال شرعی و اعتقادی در سامانه 32020

سامانه تلفنی 32020 و برنامه موبایلی «نسیم رضوان» طی 6 ماه نخست سال 1403، با ثبت بیش از 604 هزار تماس تلفنی و 45 هزار پیام از ایران و دیگر نقاط جهان، به یکی از موفق‌ترین پلتفرم‌های پاسخگویی به سوالات دینی تبدیل شده‌ است.


به گزارش آستان نیوز، معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی بیان کرد: طی 6 ماه نخست سال، سامانه تلفنی 32020 و برنامه موبایلی «نسیم رضوان» با فعالیت 24 ساعته، موضوعات مختلف شرعی، اعتقادی و قرآنی، پاسخگویی دقیق، سریع و مستند را به مخاطبان ارائه کرده‌اند و به مرجعی بی‌نظیری برای نشر معارف اهل‌بیت (ع) و معارف رضوی تبدیل شده‌اند.
حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد افزود: سامانه تلفنی 32020 با هدف ارائه پاسخ به سوالات دینی و رفع شبهات اعتقادی و شرعی مردم، توانسته در نیمه نخست سال 1403 به طور میانگین روزانه به 3 هزار و250 تماس پاسخ دهد. 
وی افزود: این سامانه در دو بخش برادران و خواهران، با بهره‌مندی از اساتید برجسته و نخبه حوزوی و دانشگاهی، پاسخگوی سوالات تخصصی مخاطبان از سراسر کشور و حتی نقاط مختلف جهان بوده است.
حجت الاسلام شریعتی‌نژاد با بیان این که فعالیت شبانه‌روزی این سامانه، حتی در روزهای تعطیل، نقطه قوت آن به شمار می‌آید گفت: پاسخ‌های تخصصی ارائه‌شده توسط 120 استاد در بخش شرعی خواهران، 116 استاد در بخش شرعی برادران و 35 استاد در حوزه اعتقادات، نشانی از عمق علمی و دقت سامانه دارد.
 

دسترسی آسان به معارف دینی از طریق برنامه نسیم رضوان

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از راهکارهای نوآورانه اداره پاسخگویی به سوالات دینی، توسعه برنامه موبایلی «نسیم رضوان» است به‌طوری‌که این برنامه در نیمه نخست سال 1403 موفق به پاسخگویی بیش از 45 هزار پیام از سوی مخاطبان شده است. 
معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی خاطر نشان کرد: از این تعداد، 61 درصد پیام‌ها را بانوان و 39 درصد را آقایان ارسال کرده‌اند که نشان‌دهنده توجه گسترده بانوان به دریافت اطلاعات دینی است. 
به گفته شریعتی‌نژاد، این برنامه با طراحی کاربرپسند و دسترسی سریع، بستر مناسبی را برای مخاطبان فراهم آورده تا در هر زمان و مکانی بتوانند پاسخ سوالات دینی خود را دریافت کنند. 
وی گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته سامانه 32020 و اپلیکیشن نسیم رضوان را پاسخگویی به سوالات شخصی افزاد اعلام کرد. در این سامانه‌ها، با فراهم کردن بستری امن و خصوصی، مخاطبان می‌توانند به راحتی سوالات خود را مطرح کرده و پاسخ‌هایی دقیق، مستند و علمی دریافت کنند.
حجت الاسلام شریعتی‌نژاد تصریح کرد: با توجه به استقبال گسترده از سامانه تلفنی 32020 و برنامه نسیم رضوان، اداره پاسخگویی به سوالات دینی همچنان به تلاش‌های خود برای بهبود خدمات ادامه می‌دهد. 
وی ادامه داد: تهیه بانک سوالات و پاسخ‌های مستند، بهرمندی از اساتید مجرب و نخبه، و افزایش سرعت در پاسخگویی به سوالات مخاطبان، تنها بخشی از برنامه‌های آینده این سامانه‌هاست که به لطف این تلاش‌ها، سامانه‌های پاسخگویی دینی به یکی از معتبرترین و قابل‌اعتمادترین منابع پاسخگویی دینی در کشور و حتی در سطح بین‌المللی تبدیل شده‌اند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

بزرگترین دروغ‌ و فریب غرب، شعار دفاع از حقوق زن است
تولیت آستان قدس رضوی صیانت از کرامت زنان را ضامن حضور مؤثر اجتماعی آنان دانست و گفت: تمدن غرب از طرفی کرامت زنان را از…

تلویزیون اینترنتی