پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان تاکید شد:
۱۴۰۳-۰۷-۲۶

تقویت مباحث اعتقادی زندانیان با برنامه‌های تبلیغی خادمیاران رضوی

در نخستین نشست مشترک کانون‌های خدمت رضوی و اداره زندان‌های شهرستان کرمان، مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان، بر تقویت مباحث اعتقادی زندانیان با برنامه‌های تبلیغی خادمیاران رضوی تاکید کرد.

به گزارش آستان نیوز از کرمان، در این کارگروه دکتر سعید کاظمی‌پور مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان با بیان اینکه فرهنگ رضوی باید در جامعه نهادینه و جاری شود اظهار کرد: اگر مشاهده می‌شود که فرهنگ امام رضایی در جامعه ما کم رنگ شده است، دلیلش عدم معرفی صحیح معارف و کلام اهل بیت(ع) است.
وی گفت: تجارب و تاریخ نشان داده که هر زمان از تعالی و دستورات دین مبین اسلام و اهل بیت(ع) فاصله گرفتیم ضربه خوردیم از همین‌رو باید به مصداق حدیث ثَقَلین که «تمسک جستن به کتاب خدا و عترت باعث گمراهی ما نخواهد شد» رجوع کنیم.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان گفت: در استان کرمان بیش از ۱۰ هزار نفر از خواهران و برادران با نیت‌های خیر و خالصانه و برای رضایت حضرت رضا(ع) و در قالب خادمیاران رضوی در حال خدمت به مردم شهر، روستا و محلات خود هستند.
کاظمی‌پور گفت: زندانیانی که در اینجا هستند متاسفانه از دامان خانواده‌ها رانده شدند و از طرف دیگر در جنگ نرم که چالش جامعه امروز ماست ضربه خورده و آسیب دیده‌اند بنابراین باید دست به دست یکدیگر داده و با عنایت حضرت رضا(ع) برای تسهیل و عادی‌سازی روابط فردی و اجتماعی این افراد در حد امکان چاره‌اندیشی کنیم.
وی، با بیان اینکه باید مباحث اعتقادی و باورهای دینی زندانیان را تقویت کنیم اظهار کرد: در مسیر خودسازی با استفاده از اساتید حوزه و دانشگاه با مشارکت کانون مبلغین دینی از طریق برگزاری کارگاه‌های تبلیغی، مذهبی، پاسخگویی با شبهات و... می‌توان این باور ایمانی را در وجود زندانیان شکوفا و تقویت کرد.
کاظمی‌پور در ادامه به مشاوره و مددکاری رایگان خانواده زندانیان اشاره داشت و گفت: از طریق خدمت خادمیاران رضوی کانون مشاوره و مددکاری و به اسم حضرت رضا(ع) قطعا این فعالیت تاثیرگذار خواهد بود.
وی در ادامه از راه‌اندازی دو کانون خدمت رضوی در زندان کرمان خبر داد و گفت: با هدف تقویت مباحث اعتقادی زندانیان در سایه عنایت حضرت رضا(ع) دو کانون ویژه برادران و خواهران در زندان راه‌اندازی می‌شود.
شایان ذکر است که در این کارگروه معاونین خادمیاری، فرهنگی، کانون‌های خدمت و دبیران کانون‌های تخصصی و دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان کرمان و جمعی از مسئولین زندان حضور داشتند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی