پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی،
۱۴۰۳-۰۷-۲۹

هشتمین جلد از کتاب «بوستان سالکان در شرح صحیفه سجادیه سرور ساجدان(ع)» منتشر شد

به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، هشتمین جلد از کتاب «بوستان سالکان، در شرح صحیفه سجادیه سرور ساجدان(ع)» (نمایه‌ها) منتشر شد.

به گزارش آستان‌نیوز، صحيفه سجاديه نامى آشنا و گوهرى گران‌سنگ و سرچشمه‌‏اى اثرگذار، در انديشه و اخلاق و معرفت است. 

اين كتاب از نخستين تأليفات اماميه و از ريشه‌دارترين آثار ارجمند مكتب تشيّع است و در گذر تاريخ پرشكوه خود، شرح‏‌هايى فراوان بر آن نوشته‌‏اند و ترجمه‌هايى بسيار فراروى نهاده‌‏اند.

 از اين ميان، جامع‏ترين و مفصل‏ترين شرح، اثرى است كه سيد على‌خان مدنى نگاشته و نام رياض السالكين فى شرح صحيفة سيدالساجدين(ع) را بر آن نهاده است. 

این اثر برگردان فارسى اثر با نام بوستان سالكان در شرح صحيفه سرور ساجدان(ع) است كه همراه با تدقيق در متن و تحقيق در منابع و مآخذ، انجام پذيرفته است. همچنین از نخستين تأليف‌‏هاى اماميه و از ريشه‌دارترين آثار ارزشمند مكتب تشيع است که در گذر تاريخ پرشكوه خود، شرح‏‌هاي فراوانی بر آن نوشته‌‏ شده و ترجمه‌هايى بسياری را در اختیار مخاطبان قرار داده است.

در این اثر که تالیف آن را «صدرالدین سیدعلی خان مدنی» بر عهده داشته و حسین صابری آن را به زبان فارسی ترجمه کرده است، به شرح دعاهای سی و دوم تا چهل و سوم کتاب صحيفه سجاديه امام زین العابدین(ع) پرداخته شده و متن دعا نیز همراه با ترجمه و شرح آن آورده شده است.

«صدرالدین سیدعلی خان مدنی هندی شیرازی» از عالمان برخاسته از سلسله ارجمند سادات است که در پانزدهم جمادی‌الاولی سال۱۰۵۲قمری در مدینه و به روایتی در مکه ولادت یافته است. خاندان او از خاندان‌های عالم‌پرور بوده و نسب ایشان به زید بن علی می‌رسد. 

مؤلف در دوران جوانی به حیدرآباد رفته و از همان زمان در هند اقامت داشته تا سرانجام پس از ۴۸ سال دیگر بار به مکه بازگشته و پس از مدتی نیز به عراق و آن‌گاه مشهد و سپس اصفهان رفته و در همین شهر شرح صحیفه را به سلطان حسن صفوی اهدا کرده است. او سپس به شیراز رفته و تا پایان عمر در آنجا بوده و به سال ۱۱۲۰قمری در همان شهر بدرود حیات گفته و در شاه‌چراغ به خاک سپرده شده است».

شایان ذکر است، این کتاب در 385 صفحه و شمارگان 400 نسخه به چاپ رسیده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی