پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی تشریح کرد
۱۴۰۳-۰۷-۳۰

3 پروژه عمرانی ورزشی در دست اقدام تربیت بدنی آستان قدس رضوی 

آن طور که دکتر رضا امین زاده، مدیرعامل موسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت آستان قدس رضوی می گوید، این موسسه با چند پروژه عمرانی، طرح توسعه اماکن ورزشی خود در شهر مقدس مشهد را در دستور کار دارد و بنا دارد، با گسترش مجموعه های ورزشی خود، ضمن توجه به ورزش همگانی،  بیش از گذشته سبب ساز نشاط اجتماعی و سلامت جسم و جان باشد.

به گزارش آستان نیوز، ورزش از نگاه آستان قدس رضوی یک حرکت ارزشی و توجه به فطرت پاک انسانی برای داشتن یک روح و جسم سالم است. در همین راستا موسسه تربيت بدنی آستان قدس رضوی با مساحتی بیش از 25 هکتار در چهار مجتمع فرهنگی ورزشی مستقل با داشتن منحصربه فردترین اماکن ورزشی و تجهيزات روز ورزشی، امروزه به يکی از مهمترين کانون های ورزشی و کسب سلامتی و نشاط اجتماعی تبديل شده است.
 

از ورزشگاه مدرن تا 19 رشته ورزشی ویژه بانوان

مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی اهتمام این موسسه در ایجاد بسترهای توسعه سلامت را در راستای مسئولیت اجتماعی بر می شمارد و می گوید، این موسسه با در اختیار داشتن ورزشگاه مسقف 24 هزار نفری امام رضا(ع)، 3 مجتمع آبی، 20 سالن ورزشی و 20 زمین روباز دارای 25 رشته ورزشی ویژه آقایان و 19 رشته ورزشی ویژه بانوان است و روزانه بیش از 5هزار نفر از امکانات ورزشی و خدمات این موسسه در حوزه ورزش استفاده می نمایند.
دکتر امین زاده در همین راستا، لازمه ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت تر به جامعه و مخاطبان را  توسعه اماکن و امکانات ورزشی می داند و می افزاید: ما وظیفه خود می دانیم تا حد امکان و توان و به منظور ایجاد پوشش وسیع تر اجتماعی و بهره مندی تعداد بیشتری از آحاد جامعه از امکانات و سفره با کرامت حضرت رضا(ع) در امر تربیت بدنی و سلامت افزایی جسم و روح، اماکن خود را توسعه و تجهیز کنیم. در این راستا در حال حاضر چند پروژه در حال احداث، بازسازی و بهسازی را در دستور کار قرار داده ایم.
وی در تشریح این اقدامات یادآور می شود: از جمله این موارد می توان به ایجاد رختکن برای زمین شماره دو فوتبال مجموعه شماره یک در بلوار خیام مشهد و تعویض چمن های روباز این مجموعه اشاره کرد.
 

توجه ویژه تولیت آستان قدس رضوی به توسعه اماکن و امکانات ورزشی در مناطق کم برخوردار

دکتر امین زاده، در ادامه و در توضیح سایر اقدامات عمرانی، به توجه ویژه تولیت آستان قدس رضوی به توسعه اماکن و امکانات در مناطق کم برخوردار اشاره و تصریح می کند: در جهت جامه عمل پوشاندن به تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی، طرح گسترش مجموعه شهید محمد اصلانی درمنطقه کم برخوردار بلوار توس را در دستور کار قرار دادیم و با پیش بینی بودجه به ویژه از محل مشارکت های مردمی، بنا داریم یک سالن چند منظوره با امکانات ویژه را در این مجموعه احداث نماییم.
مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی همچنین در تشریح رویکرد توجه به مناطق کم برخوردار، به پروژه توسعه مجموعه ورزشی شهید دارایی در منطقه شهرک شهید رجایی هم اشاره و عنوان می کند: در مجموعه شهید دارایی نیز که هم اکنون دارای یک مجموعه آبی پیشرفته است، ساخت دو سالن چند منظوره طراحی شده که بخشی از آن هم پیش رفته است که امیدواریم ادامه و تکمیل آن با جذب مشارکت توسط خیران، واقفان و ناذران رضوی هرچه سریع تر به اتمام برسد.
وی تاکید می کند: با تکمیل این پروژه ها بخشی وسیعی از ساکنان این مناطق به ویژه بانوان از امکانات خوبی برخوردار می شوند، ضمن این که با فعالیت های ورزشی و فرهنگی این مجموعه ها می توان جان تازه ای به برنامه های اوقات فراغت برای رده های مختلف سنی منطقه بخشید.
امین زاده در این زمینه با بیان این که ورزش در جامعه دارای کارکردهای مهم فرهنگی، تربیتی، اجتماعی و آموزشی است، می گوید: در ماموریت های موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی بر توسعه این موارد تصریح شده است. از این رو موسسه مکلف به ارائه خدمات در این حوزه ها است. وی می افزاید: ما در راستای عمل به این تکلیف، از ابزار ورزش و تربیت بدنی به ویژه برای توسعه این کارکردها در حاشیه شهر و مناطق محروم استفاده می کنیم و با ارائه این خدمات به ورزشکاران و خانواده ها، تا حد امکان تلاش می کنیم سبب ساز رشد، سلامتی و نشاط و شادابی جامعه مخاطبانمان باشیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی