پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در نخستین ماه از بازگشایی مدارس انجام شد
۱۴۰۳-۰۷-۳۰

استقبال دانش‌آموزان از برنامه‌های ترویج فرهنگ مطالعه کتابخانه‌های آستان قدس رضوی

برنامه‌های متنوع کتابخانه‌های وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ویژه ترویج فرهنگ مطالعه در کشور، در نخستین ماه از بازگشایی مدارس، مورد استقبال دانش‌آموزان مهدالرضاها و مدارس شهرستان‌های مختلف، قرار گرفت.

به گزارش آستان نیوز، این برنامه‌ها باهدف اشاعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی میان کودکان و نوجوانان، آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با محیط کتابخانه و استفاده مدارس از ظرفیت‌های کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در آموزش، در قالب زنگ کتاب و قصه‌گویی، قصه درمانی و...، برگزار شد.

كتابخانه امام رضا (ع) قائن، از جمله این کتابخانه‌ها بود که برنامه زنگ قصه‌گويي با محوریت خوانش كتاب «من مي‌توانم قوي باشم»، از مجموعه كتاب‌هاي خودمراقبتي كودكان را در كودكستان ضامن آهو (وابسته به مركز قرآن آستان قدس رضوي)، برپا کرد. 

همچنین این کتابخانه میزبان جمعی از دانش‌آموزان پایه دوم دبستان‌های دخترانه امام حسين (ع) و رهروان امام (ره) قائن بود که دانش‌آموزان در این بازدید ضمن آشنایی با بخش‌هاي مختلف كتابخانه، منابع اطلاعاتي و خدمات آن، به مطالعه كتاب در بخش كودك و نوجوان کتابخانه پرداختند. 

به همت کتابخانه امام رضا (ع) گناباد نیز برنامه قصه درماني با محوریت قصه‌گويي از كتاب «راز پا پاپا»، نوشته كلر ژوبرت همراه با اجراي نمايش خلاق باهدف تبيين مفاهيم و عقايد اخلاقي و قرآني و...، در مجتمع آموزشي شهيد علويان‌‌ (مدرسه استثنایی) این شهرستان خراسان رضوی، برپا شد.  

كتابخانه امام رضا (ع) اهواز نیز با مشاركت و همراهي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان خوزستان و كانون كتاب آستان قدس رضوي در این استان، ویژه‌برنامه‌ای را در مدرسه شهداي صنعت نفت روستاي مگطوع که در منطقه‌ای محروم در خوزستان واقع شده، برگزار کرد، اين بازديد با برنامه‌هاي خوانش كتاب، قصه‌گویی، معرفي كتاب، قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) و اهداي كتاب و لوازم‌التحرير، همراه بود. 

همچنین کتابخانه و موزه وزیری یزد با همکاری كانون كتاب و كتاب‌خواني رضوي این شهرستان میزبان جمعی از دانش‌آموزان در قالب برگزاری جشن عاطفه‌ها با برنامه‌های متنوعی چون قصه‌گویی، مدیحه‌سرایی خدام، اهدای بسته‌های فرهنگی و لوازم‌التحریر در سالن آمفی‌تئاتر خود بود و بازديد دانش‌آموزان از موزه وزيري و عضويت رايگان آنان در كتابخانه وزيري، از دیگر برنامه‌هاي اين مراسم بود.

مجتمع فرهنگي و كتابخانه امام رضا (ع) قوچان نیز میزبان جمعی از نوگلان مهد الرضا (ع) این شهرستان از كتابخانه كودك مجتمع بود. این بازدید با محوریت معرفي این كتابخانه و بخش‌هاي كودك آن، آشنایی با چگونگی عضویت در کتابخانه کودک، نحوه چيدن كتاب‌ها در كتابخانه، اهمیت رعایت نظم و انضباط و سكوت در محيط كتابخانه، نمایش فیلم و خوانش کتاب داستان و شعر توسط دانش‌آموزان، برپا شد. 

مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) سبزوار هم با اجرای برنامه‌های فرهنگی گوناگون نظیر جشن کودکانه، قصه‌گویی، اجرای برنامه عروسک‌گردانی و مسابقه نقاشی، میزبان دانش‌آموزان دبستان پسرانه شاهد تشکری بود. 

كتابخانه امام رضا (ع) روستای مجد در شهرستان بشرويه نیز با برگزاري برنامه‌های مختلف به‌ویژه برنامه‌های کودک محور از جمله زنگ كتاب، مسابقه دل‌نوشته به شهدا و...، در مهرماه سال جاری، پذیرای جمعی از دانش‌آموزان مدارس منطقه بود. 

در این میان، كتابخانه اميرالمؤمنين (ع) مشهد مقدس،از مهرماه سال جاری اقدام به برگزاری نشستي ماهانه با عنوان «در مسير دانايي» در این کتابخانه کرد. 

در این برنامه، بين اعضاي نوجوان شركت‌كننده، كتاب‌هايي در موضوعات خداشناسي، نماز، امام‌شناسي و...، برای مطالعه توزيع شده و پس از نيم ساعت از آنان خواسته مي‌شود تا آنچه را که خوانده‌اند، براي یکدیگر توضيح دهند. 

 در پايان برنامه در مسیر دانایی نیز به نوجوانانی كه كتاب را به طور كامل فهميده و بهترين توضيح را بيان كردند، جايزه‌اي اهدا می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی