رئیس کتابخانه و موزه ملی ملک گفت: دستاورد رویداد «بازیتن»، تعامل و تجربه متفاوت برای بازدیدکنندگان کتابخانه و موزه ملی ملک است.
دستاورد «بازیتن» تجربه متفاوتی برای بازدیدکنندگان است
بازیتن۳ (نخستین ماراتن طراحی بازیهای رومیزی و محیطی با محوریت موزه ملک) و متناسب با موضوعات اولویتدار این مجموعه، طی سه روز از یکشنبه ۱۳ تا سهشنبه ۱۵ آبان ماه در محل کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد.
امیر خوراکیان رئیس کتابخانه و موزه ملی ملک در بازدید از روند داوری بازیتن۳، مهمترین هدف و دستاورد برگزاری این رویداد خلاقانه را ایجاد تعامل بیشتر، تجربه متفاوت و حس رضایتمندی برای بازدیدکنندگان عنوان کرد.
وی در ادامه افزود: یک بازی خلاقانه برای موزه ضمن معرفی صحیح آثار و نفایس تاریخی و هنری میتواند یک حس تعامل گروهی و تجربه شخصی متفاوت همراه با رضایتمندی را به بازدیدکننده ارائه کند. خوراکیان تصریح کرد: با سیاستگذاری در بازیتن۳ بازیهای رومیزی و محیطی به گونهای طراحی شدند تا ضمن برانگیختن حس کنجکاوی افراد، اطلاعات آموزشی مرتبط با موزه را به روشی سرگرمکننده منتقل کنند.
رییس کتابخانه و موزه ملی ملک خاطرنشان کرد: در انتخاب تیم داوری و فرآیند امتیازدهی به گونهای عمل شد تا ایده بازی برتر به درستی از بین گروهها برگزیده شود.
گفتنی است در این رویداد شرکتکنندگان در قالب شش گروه و چهار بازی رومیزی شامل نقاشی ناتمام «راز کمالالملک»، «وصیت مَلِک»، «شبی در موزه ملک» و «گنج مَلِک» و دو بازی محیطی «میراث مَلِک» و «هفت گوهر» رقابت کردند.
بازیتن۳ به عنوان نخستین مارتن طراحی بازی محیطی و رومیزی با حضور ۱۸ نفر از طراحان به مدت سه روز از تاریخ ۱۳ تا ۱۵ آبان ماه در محل کتابخانه و موزه ملی ملک با همکاری خانه خلاق گردشگری و نوآوری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی ریاست جمهوی، صندوق پژوهش و فناوری صنایعخلاق، برگزار شد.