دوره آموزش تدوين و طراحي "پيوست رسانهاي" ويژه مديران و روساي ادارات حرم مطهر رضوی برگزار شد.
"پیوست رسانهای" زیرمجموعهای از پیوست فرهنگی است
به گزارش آستان نیوز، دوره آموزش تدوين و طراحي "پيوست رسانهای" ويژه مديران و روساي ادارات حرم مطهر رضوی،پنج شنبه ۶ دي ماه در سالن جلسات اداره آموزش حرم مطهر رضوی در مرکز آموزش حرم واقع درمجموعه و مقبره پیرپالاندوز، برگزار شد.
شناخت تشکیلات و ماموریتها، تبیین هدف کارگاه، شناخت چیستی و ضرورت پیوست رسانهای، نحوه طراحی، نوشتن و سناریو نویسی پیوست رسانهای، معرفی نمونه پیوست رسانهای و نگارش پیوست رسانهای به صورت کارگاهی از جمله سرفصلهای آموزشی این دوره است که توسط محمدرضا چپریان، مدرس رسانه و دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی، تدریس شد.
محمدرضا چپریان در این کلاس با تبییت اهمیت "پیوست رسانهای" برای مدیران اظهار کرد: هدف پیوست رسانهای، ایجاد جریان رسانهای در سطوح کوچک و بزرگ مطابق اهداف تعریف شده است،اما اگر چنین اتفاقی نیفتد یعنی آن پیوست تعریف شده، اثرگذار نیست.
چپریان با اشاره به اینکه پیوست رسانهای، زیر مجموعهای از پیوست فرهنگی است تا مردم را با اهداف سازمان همراه کند، ابراز کرد: وقتی ابزار رسانه را بشناسیم میتوانیم برای مسائل، راهکارهای مختلفی طراحی کنیم که هم به روز باشد و هم اثرگذار و از فرصتهای موجود برای مخاطب که در حرم مطهر رضوی زائر است، بهترین بهره را برد.
رئیس اداره آموزش حرم مطهر رضوی هم درباره برگزاری این دوره گفت: دوره "پیوست رسانهای" با هدف آشنایی مدیران و روسای ادارات حرم مطهر رضوی با پیش فرض این مسئله که مدیران برای هر کاری که میخواهند انجام دهند، باید قبل، حین و بعد از برگزاری به این موضوع توجه کنند،اجرایی شد.
نوید سروآزاد ادامه داد: از اینرو نیاز است در حوزه رسانه و تکنیکهای رسانهای که مدیران باید استفاده کنند،بایستی بدانند چه فرایندی را طی کنند تا به نحو مطلوب، اثرگذار باشند.
وی بیان کرد: این دوره به صورت کارگاهی در دو جلسه مجزا برگزار شد که جلسه نخست ویژه روسای ادارات حرم مطهر رضوی بود و در جلسه دوم معاونین و مدیران ادارات حضور داشتند.