پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

دبیر کنگره جهانی حضرت رضا(ع):
۱۴۰۴-۰۱-۰۵

رسانه ها به سمت تبیین اندیشه های امام رضا(ع) حرکت کنند

دبیر کنگره جهانی حضرت رضا(ع) با تاکید بر اینکه تولیدات رسانه ای رضوی ما باید به سمتی برود که اندیشه های امام را منعکس و تبیین کنند، گفت: در رسانه ها به امام رضا(ع) فقط از دیدگاه امامی رئوف پرداخته می شود که با او ارتباط عاطفی داریم بلکه ما باید به سمت شناخت اندیشه ها و عقاید ایشان حرکت کنیم.

حجت الاسلام سید سعید رضا عاملی، با اشاره به اینکه ما در رسانه ها برای انتقال محتوای رضوی از احساسات و عواطف بهره می بریم، افزود: درست است که امام هشتم(ع) به امام رئوف معروف هستند اما ایشان لقب عالم آل محمد را نیز دارند که این جنبه نیز باید در آثار و تولیدات رسانه ای ما بروز داشته باشد.

داور چهارمین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) و استاد دانشگاه ادامه داد: بعد عالمانه وجود امام رضا(ع) در رسانه های ما مغفول واقع شده در حالی که در تاریخ مشهور است حضرت گفت و گوهای جدی با سران ادیان و مذاهب داشتند؛ این گفت و گوهای تمدنی و بین المللی امام باید مورد توجه رسانه ها باشد.

عاملی حضرت رضا(ع) را اهل رسانه عنوان کرد و گفت: ایشان به این دلیل نیشابور را برای بیان حدیث سلسله الذهب برگزیدند که در این شهر تریبون داشتند و عالمان و محدثان آن شهرمی توانستند حدیث امام را منتقل کنند. در نحوه بیان این حدیث آن چهره رسانه ای امام رضا(ع) تجلی دارد.

وی تاکید کرد: مخاطب همواره برای امام رضا(ع) مهم بوده و ایشان در اندیشه و بیاناتشان محتوای جمعی دارند تا حرف شان را به گوش مخاطبان برسانند و در روایات رسیده از امام، بعد اجتماعی تفکراتشان کاملا ملموس است.

وی به برگزاری چهارمین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) هم اشاره کرد و گفت: آثار رسیده به جشنواره از تنوع محتوایی و قالبی مناسبی برخوردار است و در قالب ها و محتواهای مختلف رضوی اثر به این جشنواره رسیده است.

داور چهارمین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) با اشاره به اینکه از پویش هایی مثل ما امام رضایی هستیم یا همه خادم الرضاییم؛استقبال خوبی صورت گرفته است افزود: آثار متفاوت و خلاقانه ای به لحاظ محتوایی به جشنواره رسیده است همچنین از فضاهای چند رسانه ای و ابزارهای نوین به خوبی بهره برده شده است و ما در داوری ها شاهد بودیم تکنیک های هنری خوبی در آثار استفاده شده بود.

وی با بیان اینکه فضای مجازی مخاطبان بسیاری دارد گفت: نزدیک به 90 درصد جمعیت کشور طبق آمار از فضای مجازی استفاده می کنند یعنی دسترسی به اینترنت دارند پس این فضا قابلیت های فراوانی برای ارائه مفاهیم رضوی دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

 مصرف بهینه انرژی باید به یک ارزش اجتماعی تبدیل شود
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به محدودیت منابع انرژی و تأکید بر ضرورت ایجاد احساس مسئولیت در افراد جامعه در جهت کاهش…

تلویزیون اینترنتی