نشست وبیناری مسئولان کانون رسانه و فضای مجازی شهرستانهای استان مرکزی بهمنظور هماهنگی برای انعکاس اخبار و رویدادهای برنامهها و جشنهای دهه کرامت برگزار شد.
برگزاری نشست وبیناری مسئولان کانون رسانه و فضای مجازی شهرهای استان مرکزی
به گزارش آستان نیوز از مرکزی؛ فاطمه دائی بیگی مسئول روابطعمومی کانونهای خدمت رضوی استان مرکزی در این جلسه آنلاین بر اهمیت استفاده از شعار "ایران امام رضا" در تولیدات محتوایی دهه کرامت تأکید کرد و اظهار داشت: این شعار به همراه هشتگ مربوطه در کپشنها و اخبار مورد استفاده قرار گیرد.
وی همچنین بر لزوم پوشش کامل اخبار کاروان "زیر سایه خورشید" در هر شهرستان و آمادگی نیروهای رسانهای تأکید کرد و افزود: در دهه کرامت تمامی واحدها بهویژه واحد عکس و فیلم میبایست تولید محتوای با کیفیتی در فضای مجازی داشته باشند و جذب خبرنگاران و عکاسان شهرستانها برای کیفیت بخشیدن به تولیدات چندرسانهای مورد توجه قرار گیرد.
دائی بیگی همچنین با بیان اینکه پوشش رسانهای کاروان زیر سایه خورشید در استان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و لازم است که مسئولان کانون رسانه با دبیران شهرستان خود هماهنگیهای لازم داشته باشند، تصریح کرد: مهمترین وظیفه و رسالت نیروهای رسانه در دهه کرامت ثبت و انتقال حالوهوای امام رضایی و نشاط معنوی در این دهه از طریق محتوا به مخاطب و مردم است و تلاش خواهیم کرد تا این مهم را به بهترین نحو ارائه دهیم و لحظات زیارت پرچم متبرک رضوی در سطح استان را به تصویر بکشیم.
مسئول روابطعمومی کانونهای خدمت رضوی استان مرکزی با بیان اینکه این نشست باهدف ایجاد هماهنگی و ارتقا کیفیت پوشش خبری دهه کرامت برگزار شده و قرار است نتایج آن به بهبود تعاملات رسانهای در استان مرکزی کمک کند، گفت: دهه کرامت بهعنوان یک جشن مذهبی و فرهنگی فرصتی برای بررسی و تقویت هویت اسلامی و ملی ما است و انعکاس اخبار مربوط به این جشنها کمک میکند تا ارزشها و سنتها در ذهن جوانان و نسلهای آینده تبیین و تأکید شود.
وی اعلام کرد: پوشش گسترده اخبار برنامههای دهه کرامت مردم را به مشارکت در این رویدادها ترغیب میکند و آگاهی از برنامهها و فعالیتها باعث میشود تا تعداد بیشتری از افراد در جشنها شرکت کرده و روحیه اجتماعی و همبستگی تقویت شود.
دائی بیگی ادامه داد: همچنین انعکاس اخبار این دهه موجب تشکیل یک شبکه ارتباطی قوی میان اعضای جامعه میشود و مردم بااطلاع از رویدادها میتوانند ارتباطات اجتماعی جدیدی با شبکه خادمیاری برقرار کرده و روابط خود را با تأکید بر ترویج فرهنگ رضوی و ایجاد حالوهوای امام رضایی گسترش دهند.
در ادامه این نشست علی فرقانی دبیر کانون رسانه و فضای مجازی استان مرکزی بر لزوم انتشار اخبار و رویدادهای مربوط به دهه کرامت بهویژه ۴۷ برنامه ابلاغی آستان قدس تأکید کرد و اظهار داشت: ما باید هر روز بسته خبری حاوی اخبار مرتبط با دهه کرامت را تهیه و منتشر کنیم تا مردم از این برنامهها و فعالیتها آگاه شوند.
وی افزود: همچنین اخبار باید بر اساس ساختار اعلامی که در کارگاه آموزشی و فضای مجازی آموزشدادهشده، تنظیم و ارسال شود.
فرقانی بر اراده و عزم راسخ مسئولان کانون رسانه و فضای مجازی استان مرکزی برای حفظ کیفیت و دقت در انتشار اخبار مرتبط با دهه کرامت تأکید و تصریح کرد: انعکاس اخبار این برنامهها روحیه اهلبیت (ع) و محبت به امام رضا (ع) را در دل مردم زنده نگه میدارد و میتواند منجر به ایجاد فضای معنوی و مملو از عشق و محبت در جامعه شود.
دبیر کانون رسانه و فضای مجازی استان مرکزی با بیان اینکه انعکاس درست و مؤثر اخبار دهه کرامت نهتنها به ترویج و شناساندن این رویدادها کمک میکند، بلکه میتواند تأثیرات مثبت و ماندگاری بر جامعه داشته باشد، گفت: جشنهای دهه کرامت میتواند به ترویج و پاسداشت ارزشهای انسانی چون محبت، همدلی و همکاری در جامعه کمک کند و انعکاس اخبار این برنامهها به تقویت این مفاهیم در زندگی روزمره افراد میانجامد.
در ادامه این نشست مسئولان کانونهای رسانه و فضای مجازی شهرستانهای استان مرکزی به بیان نقطهنظرات و دیدگاههای خود پرداختند و آمادگی کامل خود را برای پوشش خبری برنامهها و جشنهای دهه کرامت اعلام کردند.
گفتنی است؛ یکی از اهداف دهه کرامت ترویج آموزههای امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی است که با اطلاعرسانی گسترده فرصت یادگیری و آشنایی با این آموزهها برای عموم مردم فراهم میشود.
انتهای پیام/
تولیت آستان قدس رضوی
