رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی یکی از رویکردهای جدی آستان قدس رضوی را توجه به نقطه نظرات مردم در امور مختلف این مجموعه ذکر کرد.
رویکرد آستان قدس رضوی توجه به نظرات مردم در امور مختلف حرم مطهر رضوی است
محسن هوشمند در حاشیه پاسخگویی به سوالات مخاطبان از طریق سامانه ملی ۱۳۸، در گفتوگو با خبرنگار آستاننیوز گفت: توجه به نظرات و پیشنهادات مردم در امور مختلف آستان قدس رضوی همواره مورد تاکید تولیت معزز آستان قدس رضوی است.
وی ادامه داد: سامانه ملی ۱۳۸ فرصتی را فراهم آورده تا مسئولان آستان قدس رضوی در این سامانه حضور یابند و از طریق آن به صورت مستقیم و بی واسطه در جریان دیدگاهها، نظرات، انتقادات و پیشنهادات مردم قرار بگیرند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: امروز طی تماسهای مختلف مخاطبان، ضمن قدردانی از خدمات آستان قدس رضوی، نظراتی نیز در خصوص موضوعات مختلفی بهویژه در مباحث رسانهای و همچنین پیشنهاداتی نیز در خصوص برنامهسازیهای مختلف، پویش چهارشنبههای امام رضایی، برنامههای تلویزیونی که میتواند به صورت ثابت و هفتگی دنبال شود و مسائل مختلف آستان قدس رضوی در حرم مطهر و سایر مجموعههای مرتبط با آستان قدس رضوی ارائه کردند.
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، تصریح کرد: بخشی از نظرات، پیشنهادات و انتقاداتی مطرح شد که مربوط به مرکز رسانه آستان قدس رضوی بود که قطعا پیگیری خواهد شد و سایر مباحث مطرح شده که به سایر بخشهای آستان قدس رضوی مرتبط است، به مسئولین و مدیران مربوطه ارجاع داده میشود.
توجه به نظرات مردم در آستان قدس به یک ساز وکار و فرایند تبدیل شده است
وی افزود: امروز توجه به نظرات مردم در آستان قدس رضوی به یک ساز و کار و فرایند تبدیل شده است و در واقع تمام تماسهایی که با سامانه ۱۳۸ گرفته میشود، در قالب یک فرایند مدون و روشمند تبدیل به پیامهایی میشود که در سیستم مکاتبات اداری آستان قدس رضوی ثبت خواهد شد و به حوزه مربوطه ارجاع داده میشود.
هوشمند خاطر نشان کرد: تمام حوزهها موظف هستند به نظرات، انتقادات و پیشنهادات مردم در این سامانه پاسخ دهند و علاوه بر آن، گزارشات تجمیعی بخشهای مختلف، در مدیریت ارتباطات و اطلاعرسانی آستان قدس رضوی به صورت ماهانه و دورهای آمادهسازی میشود. همچنین مهمترین نقطه نظرات مردم بهویژه پیامهای پرتکرار آنان دستهبندی شده و گزارشها آماده شده و به محضر تولیت معزز، قائم مقام آستان قدس رضوی و سایر مسئولین آستان قدس رضوی ارائه میشود.
به گفته وی، در نظام تصمیمگیری آستان قدس رضوی، این نقطه نظرات به صورت جدی مدنظر قرار میگیرد و اجرای افکارسنجیها و نظرسنجیهای متعدد در طول سال در آستان قدس رضوی دنبال میشود که مبنای تصمیم گیریها برای برنامههای آتی است.
هوشمند اضافه کرد: فرایند استفاده از نقطه نظرات و توجه به دیدگاههای مردم در نظام برنامهریزی و طراحی امور آستان قدس رضوی امروز در قالب یک چرخه نظاممند تعریف و دنبال میشود.
تولیت آستان قدس رضوی
