پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی در آیین تجلیل از جمعی 300 نفره از معلمان نمونه مدارس امام رضا(ع):
۱۴۰۴-۰۲-۱۶

معلمی، جمع همه ارزش‌ها و خوبی‌ها است

آیین تجلیل از جمعی 300 نفره از معلمان نمونه مدارس امام رضا(ع)، هم زمان با هفته گرامیداشت معلم، با حضور مهمانانی از آموزش و پرورش خراسان رضوی، در سالن همایش دبیرستان امام رضا(ع)، برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، در ابتدای مراسم، سید محمدصادق علی پرست، مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی ضمن تبریک هفته معلم و دهه کرامت، تقدیر از جایگاه معلمان، کادر پر تلاش مدارس امام رضا (ع) و همچنین رئیس و اعضای هیئت‌مدیره بنیاد فرهنگی رضوی، اظهار کرد: معلمی یعنی همه جامعه. 
 نام معلم، دربرگیرنده و مجموع همه ارزش‌ها و خوبی‌هاست؛ فداکاری، صداقت، صمیمیت، دلسوزی و مهربانی. 
وی، ادامه داد: در طول سال اخیر، نمودار موفقیت‌ها، دستاوردها و شاخصه‌های رشد در حوزه‌های گسترده‌ای از جمله؛ آزمون سراسری، المپیادهای علمی، امور مالی، نیروی انسانی، فضای فیزیکی، فضای تربیتی، بهسازی و نوسازی اماکن فیزیکی و امکانات آموزشی و... ارتقایافته است. 
این رشد، مدیون زحمات، دلسوزی‌ها و دغدغه‌مندی شما بزرگواران است، رشد شاخصه‌ها، به معنای، صدها ساعت کار مسئولانه و متعهدانه است. 
علی پرست همچنین، نگاه پدرانه و مادرانه معلمان در کنار دانش‌آموزان و خانواده‌ها به‌خصوص در ایام حساس کنکور، المپیادها و امتحان نهایی، در رشد موفقیت‌ها را مؤثر است و اضافه کرد: آیین تقدیر از معلمان، شایسته و واجب است، اما بیشتر نشان‌دهنده اهمیت بنیاد فرهنگی رضوی در پایش و رصد دقیق و علمی شاخصه‌های رشد در مدارس امام رضا (ع)، است. 
وی افزود: این جشن و دورهمی، آغازی باشکوه برای تلاش و کار جهت رشد روزافزون شاخصه‌های موفقیت است. 
در حریم علمی عالم آل محمد (ص) توفیق خدمت داریم که بسیار حائز اهمیت است؛ ازاین‌رو مدارس امام رضا (ع) باید در همه فعالیت‌ها و موفقیت‌ها پیشرو و راهگشا و در عرصه تعلیم‌وتربیت، جریان‌ساز باشد. 

تربیت، رسالت اصلی نظام تعلم و تربیت است 
در بخش دیگری از این مراسم، رئیس هیئت‌مدیره بنیاد فرهنگی رضوی ضمن تقدیر از خدمات و تلاش همه دست‌اندرکاران مدارس امام رضا (ع)، اظهار کرد: هر چند مدارس با راهبری مدیران و هدایت و برنامه‌ریزی ستاد بنیاد فرهنگی رضوی پیش می‌رود، اما هیچ مدیری بدون توان کادر و معلمان خوب، نمی‌تواند کار کند. 
فریدالدین حداد عادل، در ادامه، تصریح کرد: اگر نتیجه کار ما، بهترشدن شرایط کاری معلمان مدارس امام رضا (ع) باشد، کار ما در هیئت‌مدیره بنیاد فرهنگی رضوی درست بوده است. 
 البته اقتضائات و شاخصه‌های بهترشدن مرتباً در حال تغییر است؛ ولی اگر همه‌وهمه، اعم از معلم، کادر و ناظران از این حرکت، رضایت‎مندی دارند، می‎توانیم بگوییم، این قطار در جهت درست حرکت می‌کند.    
وی همچنین با اشاره به تغییرات اجتماعی نظیر تحصیل در فضای مجازی در دوران کرونا و تحولات پرسرعت هوش مصنوعی، تأکید کرد: هر روز نیاز بیشتری به تلاش مضاعف برای بهترشدن، داریم.  
حداد عادل با بیان اینکه، رسالت اصلی ما، تربیت است تا آموزش، ادامه داد: در شرایطی که هوش مصنوعی آموزشی، احتمالاً مزیت‎های نسبی کلاس تنزل پیدا می‌کند؛ چون هر آنچه نیاز دارد، در متنوع‌ترین و کامل‌ترین شکل ارائه، از طریق هوش مصنوعی به دست می‌آورد، اما تربیت، موضوعی نیست که با تغییرات تمام شود. 
به اعتقاد رئیس هیئت‌مدیره بنیاد فرهنگی رضوی، این نسل با اقتضائات زیست کنونی، نیاز بیشتری به تربیت اجتماعی، تربیت جسمی و بدنی و تربیت دینی دارد. 
نسل امروز دیگر نه کتاب می‎خواند و نه دست‌به‌قلم می‌برد که چیزی بنویسد ودر پاسخ به هر سوالی، سری به نشان بی‌اعتنایی تکان می‌دهند و جواب را، در اینترنت، جست‌وجو می‌کنند. 
وی با تصریح به اینکه، وظیفه امروز معلمان و کادر مدارس، صرفاً کلاس‌داری و تدریس نیست، ابراز کرد: یک، ‌یک شما عزیزان در حوزه‌های اخلاقی، اجتماعی و تربیتی هم مسئولیت دارید. 
 قدر خود و توفیق خدمتی که در نظام تعلیم‌وتربیت به‌ویژه دستگاه نورانی امام هشتم نصیب شما شده را بدانید؛ این خدمت قیمت ندارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

پیام راهبردی رهبر انقلاب؛ نقشه راه تحول و ارتقای حوزه‌های علمیه است/ لزوم احیای نقش تاریخی مسجد گوهرشاد در تعلیم و تربیت دینی
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اهمیت جایگاه حوزه‌های علمیه در شکل‌دهی تمدن نوین اسلامی، خواستار بازتعریف نقش تمدن‌ساز…

تلویزیون اینترنتی