مدیر عالی حرم مطهر رضوی در حاشیه بازدید میدانی از وبکیوسکهای هوشمند اطلاعرسانی نصبشده در رواقها و اماکن متبرکه، از بهرهبرداری رسمی این سامانهها به منظور گسترش زیرساختهای هوشمند برای استفاده زائر در بحث اطلاعرسانی از برنامههای فرهنگی و خدماتی خبر داد.
گسترش زیرساختهای هوشمند فرصتی برای ارتقای خدماترسانی به زائر
به گزارش آستاننیوز، رضا خوراکیان در بازدید میدانی از وبکیوسکهای هوشمند اطلاعرسانی نصبشده در رواقها و اماکن متبرکه که ظهر امروز 17 اردیبهشت و همزمان با ایام دهه کرامت انجام شد، با اشاره به اهداف راهاندازی این خدمت جدید گفت: در راستای توسعه خدمات دیجیتال و تسهیل دسترسی زائران به اطلاعات و امکانات حرم، 8 دستگاه وبکیوسک اطلاعرسانی با قابلیت دو زبانه (فارسی و عربی) در اماکن پرتردد حرم رضوی جانمایی و فعال شدهاند.
وی افزود: این وبکیوسکها زیر نظر ادارات اطلاعرسانی و رسانه حرم مطهر رضوی و فناوری اطلاعات طراحی و اجرا شدهاند و هماکنون در اماکنی همچون رواق دارالحجه، ( هشتی شیخ طوسی و هشتی شیخ حر عاملی ) رواق دارالرحمه، رواق امام خمینی(ره) جنب بیت خدام برادران، رواق دارالولایه ایستگاه مطالعه کتاب، رواق کودک در داخل ایوان باب الکاظم (ع) و سامانه توزیع محصولات فرهنگی پایگاه شهید هاشمینژاد در صحن پیامبر اعظم(ص) در حال خدمترسانی هستند.
خوراکیان در ادامه افزود: این سامانهها به زائران این امکان را میدهند تا ضمن اطلاع از برنامههای روزانه حرم، در حوزههایی مانند پرداخت نذورات، آشنایی با مشاهیر، دریافت اطلاعات خدماتی و فرهنگی و نیز ثبت انتقادات و پیشنهادات مشارکت داشته باشند.
این اطلاعات از طریق درگاه ۱۳۸ یا مستقیماً از طریق دستگاهها قابل ارسال است.
مدیر عالی حرم مطهر رضوی اعلام کرد: پس از بررسی عملکرد آزمایشی این سامانهها و رفع نواقص احتمالی، پوشش گستردهتری در سایر رواقها و فضاهای پیرامونی حرم مطهر رضوی انجام خواهد گرفت.
تولیت آستان قدس رضوی
