آستان قدس رضوی در نمایشگاه همایش ملی «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه» حضور فعالی داشت و توانست در این خصوص آخرین دستاوردهای خود را به نمایش بگذارد.
حضور فعال آستان قدس رضوی در نمایشگاه همایش ملی «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه»
به گزارش آستان نیوز، نخستین همایش ملی «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه» با هدف بررسی ابعاد مختلف تأثیر هوش مصنوعی بر حوزههای فرهنگ و رسانه و همچنین سیاستگذاری، برنامهریزی و راهبری محتوا در این حوزه با محوریت پژوهشکده سیاستگذاری و تنظیمگری رسانه به همت دانشگاه صداوسیما و مرکز طرح، برنامه و بودجه رسانه ملی تهران، طی دو روز 27 و 28 اردیبهشتماه، با 76 غرفه تخصصی برگزار شد.
مرکز فناوری اطلاعات و شرکت فاوا رضوی نیز به نمایندگی از آستان قدس رضوی در قالب دو غرفه اختصاصی در این رویداد مهم حضور یافته و به ارائه و معرفی محصولات خود پرداختند.
مرکز فناوری و اطلاعات دستاوردهای خود را در چند موضوع کلان داده، هوش مصنوعی در کاربری های سازمانی، هوش مصنوعی در خدمترسانی به زائر و تدوین پایگاه جامع معارف رضوی در این نمایشگاه ارائه داد.
همچنین حدود 25 سرویس در زمینه هوش مصنوعی و 3 سرویس در زمینه آرشیوهای هوشمند، پایگاه جامع معارف رضوی و گردآوری اطلاعات بین سازمانی ارائه شد.
در بخش خدمات به زائرین نیز از محصولات هوشمندی همچون سرویس افراد پیدا شده، طرح های تحقیقاتی، در آستان هوشمند هشتم و... رونمایی شد و این محصولات در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.
یکی از دستاوردهای این رویداد، توسعه ارتباط بین آستان قدس رضوی با مقامات و مسئولین صدا و سیما، دانشگاههای کشور و شرکتهای دانش بنیان بود و توانست فضای ارتباطی خوبی را با آنان برقرار کند.
تولیت آستان قدس رضوی
