در جریان بازدید رسمی مهندس سید علی خانی، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی سازمان بورس و اوراق بهادار از شرکت صنایع غذایی رضوی، ظرفیتهای تولیدی، تحقیقاتی و برنامههای توسعهای این شرکت مورد بررسی قرار گرفت.
بازدید نظارتی سازمان بورس از ظرفیتهای تولیدی و تحقیقاتی صنایع غذایی رضوی
به گزارش آستان نیو، مهندس سید علی خانی در این بازدید، با اشاره به توانمندیها و تنوع محصولات شرکت، گفت: صنایع غذایی رضوی، مجموعهای پویا با پتانسیل بالا در صنعت غذاست.
هدف ما از این بازدید، ارزیابی عملکرد و آمادگی شرکت برای ورود به بازار سرمایه، از منظر نظارتی بود.
امیدواریم با همکاری این مجموعه، بتوانیم اطلاعاتی کامل، شفاف و قابلاتکا، در اختیار سرمایهگذاران، قرار دهیم.
این بازدید، با حضور اعضای هیئتمدیره صنایع غذایی رضوی و سعید خجسته، رئیس هیئتمدیره شرکت، برگزار شد.
هیئت بازدیدکننده، از بخشهای مختلف مجموعه از جمله، خطوط تولید، سالنهای تولید، انبارها و فروشگاه بزرگ رضوی، بازدید کردند.
سعید خجسته با تأکید بر آمادگی کامل شرکت برای ورود به بازار سرمایه، اظهار داشت: صنایع غذایی رضوی باتکیهبر سابقهای طولانی و زیرساختهای قوی تولید، در جایگاهی قرار دارد که ورود به فرابورس میتواند نقش مهمی در توسعه و جذب سرمایهگذاری ایفا کند.
عملکرد سالهای اخیر نیز نشان میدهد، شرکت آمادگی پاسخگویی به الزامات نظارتی را، دارد.
در ادامه، مجتبی هادیان، مدیرعامل و عضو هیئتمدیره صنایع غذایی رضوی، ورود به بازار سرمایه را، گامی راهبردی برای ارتقای سطح عملکرد شرکت دانست و گفت: حضور در فرابورس، فرصتی است تا با رعایت استانداردهای شفافیت، پاسخگوی اعتماد سرمایهگذاران باشیم.
هدف ما، ارتقای مستمر کیفیت محصولات و ساختار اطلاعاتی شرکت است تا در مسیر توسعه پایدار، حرکت کنیم.
وی با اشاره به پیشینه فعالیت مجموعه افزود: صنایع غذایی رضوی فعالیت خود را از سال ۱۳۵۱ با نام نان قدس رضوی آغاز و از سال ۱۳۹۹ باهویت جدید، به فعالیت خود، ادامه داده است.
این شرکت در بهمنماه ۱۴۰۲ به سهامی عام تبدیل شد و هماکنون بهعنوان یکی از شرکتهای وابسته به آستان قدس رضوی، آماده ورود رسمی به بازار سرمایه کشور، است.
در این بازدید، سارا حسینپور، رئیس واحد تحقیقوتوسعه شرکت نیز به فرایند طراحی و تولید محصولات جدید اشاره کرد و گفت:
در این بخش، پیش از تولید هر محصول، کمیتهای تخصصی تشکیل و نمونه اولیه تولید میشود. پس از بررسی میدانی و اخذ بازخورد بازار، در صورت تأیید، وارد مرحله تولید انبوه میگردد. همچنین تمامی مواد اولیه جدید پیش از ورود به فرایند خرید، توسط واحد R&D بررسی و تأیید میشوند.
وی همچنین از راهاندازی کافه نان رضوی بهعنوان یکی از طرحهای نوآورانه مجموعه خبر داد و افزود: این کافه که در فروشگاه بزرگ رضوی این شرکت مستقر است، با استفاده از محصولات تولیدی مجموعه از جمله انواع نان، اشترودل و قهوه، گامی مؤثر برای ارتباط مستقیمتر برند با مصرفکننده نهایی برداشته است.
بازدید اخیر، نشاندهنده عزم جدی صنایع غذایی رضوی برای انطباق با الزامات فرابورس و تحقق استانداردهای شفافیت و پاسخگویی به سرمایهگذاران است. با اتکا به ظرفیتهای گسترده تولیدی و تحقیقاتی، ورود این شرکت به بازار سرمایه میتواند الگویی موفق در صنعت غذایی کشور رقم بزند.
تولیت آستان قدس رضوی
