مدیرعامل شرکت صنایع غذایی رضوی از برنامههای گسترده این شرکت برای تنوعبخشی به محصولات، افزایش ظرفیت تولید، توسعه صادرات و ورود به بازار فرابورس خبر داد.
شتاب توسعه و صادرات در صنایع غذایی رضوی با رویکرد نوآورانه و نگاه به بازار سرمایه
به گزارش آستان نیوز، مهندس مجتبی هادیان با اشاره به سابقه این شرکت اظهار کرد: فعالیت صنایع غذایی رضوی از سال ۱۳۴۶ آغاز شده و اکنون با در اختیار داشتن ۲۵ هکتار زمین و ۲۱ خط تولید، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات آردی و غذایی کشور به شمار میرود.
تنوع محصولات و گسترش برند رضوی در بازار داخلی
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۶۰ نوع محصول توسط این شرکت تولید میشود، خاطرنشان کرد: علاوهبراین بالغ بر ۵۰۰ نوع کالا از طریق برونسپاری با برند رضوی در بازار عرضه شده است.
مدیرعامل شرکت صنایع غذایی رضوی ادامه داد: این تنوع محصول شامل کیک، بیسکویت، دونات، رب گوجه فرنگی، کمپوت، نبات، کنسانتره آبمیوه و محصولات میانوعده برای گروههای مختلف سنی از جمله دانشآموزان است.
وی همچنین با اشاره به گسترش بازار محصولات صنایع غذایی رضوی در پایتخت گفت: اکنون محصولات رضوی در بیش از ۶۰ درصد فروشگاههای تهران حضور دارند و در ۱۲ فروشگاه زنجیرهای تهران به صورت روزانه عرضه میشوند.
حرکت به سوی بازارهای بینالمللی
هادیان در خصوص صادرات نیز اظهار کرد: سهم صادراتی ما در حال حاضر بین ۸ تا ۱۰ درصد کل فروش شرکت است، اما با رویکرد تازهای که دنبال میکنیم، هدفگذاری افزایش این سهم در بازارهای اوراسیا، پاکستان، امارات، عمان، کویت و عراق انجام شده است.
وی افزود: امضای قرارداد با شرکت نورالکفیل عراق برای توزیع محصولات رضوی در ۲۰۰ فروشگاه زنجیرهای آن کشور، نمونهای از این رویکرد عملیاتی به صادرات است.
افزایش ظرفیت، تولیدات جدید و نگاه به فرابورس
هادیان با اشاره به برنامههای توسعهای شرکت گفت: با نصب خط تولید کیک بدون کاغذ و راهاندازی خطوط تولید کروسان و پیتزا در آینده نزدیک، سبد محصولات جدید شرکت با فناوری داخلی گسترش خواهد یافت. امسال نیز ۲۰ محصول جدید به بازار معرفی خواهد شد.
وی تصریح کرد: روند سودآوری شرکت از سال ۱۴۰۰ افزایشی بوده و با توسعه بازار، افزایش فروش و ورود قریبالوقوع به فرابورس، انتظار میرود چشمانداز روشنتری برای سهامداران و ذینفعان رقم بخورد.
تولیت آستان قدس رضوی
