پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۱۹

پیشنهادهای مطالعاتی به‌نشر درباره سیره و کلام پیامبر گرامی اسلام(ص)

به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) به مناسبت فرا رسیدن بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، آثار منتشر شده با محوریت زندگانی حضرت محمد(ص) را معرفی کرد که در سال‌های اخیر روانه بازار کتاب شده است.

 به گزارش آستان‌نیوز، به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) از سال ۱۳۹۶ با تغییر رویکرد به سمت انتشار کتاب‌های مذهبی روی آورد و طی این سال‌ها با انتشار کتاب‌هایی مذهبی از سیره و زندگی ائمه معصومین آثاری مختلفی را در قالب رمان و داستان منتشر کرده که در این بسته پیشنهادی ، کتاب‌های که انتشارات به‌نشر برای آشنایی بیشتر با زندگی و سیره پیامبر اسلام(ص) منتشر کرده است، معرفی می‌شود.
 

مجموعه رمان پیامبر

 رمان«پیامبر» در ۹ جلد بیان رویدادها و وقایع مهم زندگی حضرت محمد(ص)، با حفظ سیرتاریخی از سال‌های پیش از تولد تا کلان سالی است که به نویسندگی نقی سلیمانی و تصویرگری رضا مکتبی بخش‌های پیش از تولد، کودکی، نوجوانی، جوانی، بزرگسالی ، میانسالی حضرت محمد(ص) را بیان می‌کند.

«۳۶۶روز با پیامبر عزیزمان  (ماه اول و دوم)» اثری دیگر از نقی سلیمانی است که داستان‌هایی کوتاه با تصاویر ساده و مرتبط از زندگی و حوادث مهم کودکی پیامبران الهی برای دبستانی‌ها است. این اثر اولین مجموعه داستان‌های پیوسته از سیره زندگانی خاتم‌الأنبیاء(ص) برای کودکان است که در آن به ویژگی‌های شخصیتی، اخلاقی و رفتاری حضرت محمد(ص) چون مهر و محبت، عدالت، بخشندگی، مودت پیامبر نسبت به حضرت زهرا(س) و ... پرداخته می‌شود.
 

سوالات و شبهات تاریخی و دینی خشونت در اسلام در «رحمت حکیمانه» 

«رحمت حکیمانه» اثری متفاوت از هادی وکیلی برای پاسخ به سوالات و شبهات تاریخی و دینی خشونت در اسلام است که در آن به مهم‌ترین و چالشی‌ترین و ضمنا پر تکرارترین سوالات و شبهات حوزه اسلام و خشونت پرداخته شده است.

کتاب «آشنایی ایرانیان با اسلام در عصر نبوی» نوشته محمد باغستانی کوزه گر به بیان پیشینه حضور ایرانیان در جزیره العرب، ارتباط میان دو جامعه ایرانی و عربی و زمینه‌های ارتباط ایرانیان با پیامبر(ص) در شبه جزیره عصر اسلامی می‌پردازد وآشنایی ایرانیان با اسلام و پذیرش آن فرایندی تدریجی داشته و از گذر مراحل و رخدادهای گوناگون و پر شمار تاریخی تحقق یافته است. در این کتاب، از نخستین مرحله آشنایی ایرانیان با اسلام که در عهد نبوی رخ داده است، برای خواننده تصویرسازی شده است. نویسنده در این اثر کوشیده بر پایه شواهد موجود در قالب ارائه مطالبی دست اول و کمتر اشاره شده به بازسازی ابعاد گوناگون این ارتباط و سیر آن از آغاز تا پایان عمر پیامبر (ص) بپردازد.

«انتقام» داسـتان‌ پرماجرا، احساسی و پلیسی نوشته نیلوفر نوشته نیلوفر مالک است که به سخن پیامبر(ص) و انتقام نگرفتن از قاتل حمزه برای نوجوانان اشاره دارد.
 

« یاران پیامبر(ص)» 

قصه زندگی و همراهی یاران مخلص پیامبر اسلام(ص) ویژه نوجوانان است.«آخرین مهاجر»، «آن روی زیبا»، «تنها زندگی می‌کنی» و «سال‌های بردگی» عناوین مجموعه چهار جلدی «یاران پیامبر» را تشکیل می‌دهند که به بیان فرازهای از زندگانی عبدالله پسر اریقط و معاذ پسر جموح، مصعب بن عمیر، ابوذر غفاری و بلال حبشی از یاران نزدیک حضرت محمد (ص) می‌پردازد.

کودکان در کتاب «نوبت به نوبت» ابتدا با حضرت محمد(ص) آشنا می‌شوند وسپس۵قصه‌ شيرين درباره مهرباني‌هاي پيامبر(ص)، محبت وعلاقه‌اي که به کودکان داشتند را می خوانند. این اثر به قلم مسلم ناصری نوشته و محمد حسین صلواتیان کار تصویرگری آن را انجام داده است.

«رازهای زیر تاک» به نویسندگی مسلم ناصری، هشت داستان از زندگی حضرت محمد(ص) را بیان می‌کند. داستان‌های این کتاب با هدف آشنایی با رفتار و زندگی حضرت محمد (ص)برای نوجوانان نوشته است. 
 

«بهترین کریسمس من» 

«بهترین کریسمس من»داستان شیرین و کوتاه به نویسندگی مرضیه جوکار از مهربانی حضرت محمد (ص) برای کودکان است.در کتاب بهترین کریسمس من داستان پسر بچه مسیحی به نام ویکتور روایت می شود که در اثر تصادف با دوچرخه‌ای که بابانوئل سال گذشته برایش هدیه آورده، فلج شده است. او دنبال کفش معجزه است واز بابانوئل تقاضا کرده سال جدید کفش معجزه به او بدهد تا بتواند راه برود ولی هدیه او در سال جدید کفش معجزه نیست. در همسایگی آن‌ها خانواده‌ای مسلمان زندگی می‌کند. مینا، دختر این همسایه مسلمان او را با پیامبر مسلمانان آشنا می‌کند.

«یک نفر تو را دوست دارد»،«قصه‌های زندگی حضرت محمد(ص)» و مجموعه ده جلدی «زندگی پرافتخار» از دیگر آثاری است که در به‌نشر با محوریت زندگی پیامبر گرامی اسلام منتشر شده است.

 این آثار در فروشگاه‌های کتاب به‌نشر در مشهد و سراسر کشور و یا سایت فروش اینترنتی کتاب این انتشارات به آدرس www.behnashr.com در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی