پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:
۱۴۰۱-۰۷-۲۱

آستان قدس رضوی تمام قد حامی مادی و معنوی شرکت‌های دانش بنیان است

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تاکیدات و توصیه‌های تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: آستان قدس رضوی تمام قد حامی مادی و معنوی شرکت‌های دانش بنیان و پل ارتباطی میان این شرکت‌ها با دولت است.

به گزارش آستان نیوز، دکتر مالک رحمتی صبح امروز پنجشنبه 21 مهرماه در سومین گردهمایی شرکت‌های دانش بنیان خراسان رضوی که با حضور سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استاندار خراسان رضوی و جمعی از فعالان حوزه دانش بنیان برگزار شد، ضمن اعلام آمادگی برای حمایت این آستان از دانش بنیان‌ها، بر ضرورت اعتماد دولت به این شرکت ها در جهت رونق فعالیت‌هایشان تاکید کرد.

 

همه ما میراث‌دار یک تمدن بزرگ هستیم

وی با اشاره به اینکه تمدن بزرگ ایرانی - اسلامی به برکت هجرت تمدن ساز امام رضا(ع) به ایران شکل گرفته است، اظهار کرد: اگر هجرت این امام همام به ایران اتفاق نمی‌افتاد، بدون شک در عصرکنونی از تمدن بزرگ ایرانی- اسلامی نمی‌توانستیم سخن به زبان بیاوریم.

وی از جمله برکات هجرت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) به ایران را سرازیرشدن دانشمندان متعدد از ممالک مختلف به سرزمین توس برای بهره‌مندی از مباحث و مناظرات علمی این امام رئوف دانست و افزود: مکتب تشیع، در دوران هجرت امام رضا(ع) به ایران، به بستری مناسب برای رشد تمدن ایرانی- اسلامی بدل شد و بی شک امروز همه ما میراث‌دار این تمدن بزرگ هستیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به سابقه تاریخی شکل‌گیری تمدن اسلامی در خراسان به برکت وجود مقدس این امام رئوف(ع) تاکید کرد: معتقدم فعالیت‌های دانش بنیان باید از این خطه رشد و توسعه پیدا کند و چه بسا باید بسیاری از گره‌های موجود در صنایع فعال کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان فعال این استان گره گشایی شود.

 

شرکت‌های دانش بنیان، بزرگترین محرک اقتصادی کشور هستند

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه شرکت‌های دانش بنیان را بزرگترین محرک اقتصادی کشور برای جبران عقب‌ماندگی‌‌های حوزه اقتصاد معرفی کرد و افزود: سه سفر معاون علمی ریاست جمهوری به خراسان در سال جاری، نشانگر نگاه ویژه دولت جدید به مقوله‌ی دانش بنیان و حمایت جدی از این شرکت‌هاست.

رحمتی تاکید کرد: در حال حاضر کارخانجات، شرکت‌ها و صنایع با مشکلات متعددی در عرصه تولید مواجه هستند، از این رو ما در آستان قدس رضوی آماده ایم در حد توان با حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در استان و با به کارگیری ظرفیت هایی که این شرکت ها دارند، در جهت رفع مشکلات موجود گام برداریم.

 

آستان قدس رضوی؛ نماینده معاونت علمی ریاست جمهوری در شمال شرق کشور

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ شرکت دانش بنیان تحت حمایت آستان قدس رضوی به عنوان نماینده معاونت علمی ریاست جمهوری در شمال شرق کشور با هدف تسریع در فرآیند ارائه تسهیلات به شرکت‌های متقاضی، کسب آگاهی از مشکلات موجود در صنایع و مرتفع سازی این موارد فعالیت می‌کنند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگر از سخنانش با تاکید بر اینکه تولیت معزز این بارگاه ملکوتی از صنایع دانش بنیان استان به صورت ویژه‌ حمایت می‌کنند، تصریح کرد: آستان مقدس امام رضا(ع) با حمایت از  دانش بنیان ها، به دنبال رشد و توسعه آن هاست تا در نهایت، محصولات این شرکت‌ها به چرخه تولید و عرضه وارد شود.

 

اعتماد و حمایت، مطالبه شرکت‌های دانش بنیان از دولت

رحمتی با بیان اینکه انتظار شرکت‌های دانش بنیان منطقه خراسان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فقط اعتماد و حمایت است، گفت: دولت در گام نخست باید به شرکت‌های دانش بنیان برای ورود به عرصه تولید اعتماد کند و پس از آن نیز حمایت دولت بر اساس قانون از این شرکت ها برای رقابت با نمونه‌های خارجی امری بسیار حیاتی است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اعتماد و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش بنیان شهر مشهد، مشهدالرضا(ع) می‌تواند به عنوان شهر عمل به شعار تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین مطرح شود.

 

آستان قدس پل ارتباطی میان دولت و شرکت‌های دانش بنیان

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اعلام کرد: آستان مقدس رضوی به عنوان یک نهاد حاکمیتی تمام قد حامی مادی و معنوی شرکت‌های دانش بنیان و پل ارتباطی میان این شرکت‌ها با دولت است تا علاوه بر رساندن حرف و سخن دانشمندان خراسانی به گوش مسئولان مربوطه، از ظرفیت‌های داخلی خود برای تقویت این عرصه بهره‌ بگیرد.

رحمتی حضور پررنگ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سومین گردهمایی شرکت‌های دانش بنیان خراسان رضوی را مایه قوت قلب فعالان این عرصه خواند و خاطرنشان کرد: استاندار خراسان رضوی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تبدیل این استان به عنوان الگوی فعالیت‌های دانش بنیان قول مساعدت داده است و انشاءالله در این راستا نیز از مساعدت‌های معاون علمی رئیس جمهور بهره‌مند خواهیم شد تا از مرحله‌ی ایده و طراحی گذر کنیم و به مرحله تولید انبوه برسیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

افطار تولیت آستان قدس رضوی در جمع نیروهای خدمات عمومی حرم امام رضا(ع)
تولیت آستان قدس رضوی در جمع نیروهای خدمات عمومی حرم مطهر امام رضا(ع) حضور یافت و ضمن تقدیر از تلاش‎های آنان در حفظ…

تلویزیون اینترنتی