پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با امضای قرارداد بین آستان قدس و سرمایه‌گذار چینی؛
۱۴۰۱-۰۷-۲۵

ساخت مرکز لجستیک بین‌المللی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس کلید خورد/ سرمایه‌ گذاری ۴۰۰ میلیون یوآنی چینی‌ها در سرخس 

با مشارکت آستان قدس رضوی و سرمایه‌گذاران چینی و حمایت و پشتیبانی وزارتخانه‌های امور خارجه و اقتصاد دولت سیزدهم، قرارداد احداث مرکز بین‌المللی لجستیک در منطقه ویژه اقتصادی سرخس با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون یوآنی چینی‌ها به امضاء رسید.

به گزارش آستان نیوز، با امضای این قرارداد که با حضور مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، فکری معاون وزیر اقتصاد و سرمایه‌گذار چینی صورت گرفت، بزرگ‌ترین مرکزترانزیت و تهاتر کالا از طریق گذرگاه جنوبی چین به اروپا در منطقه ویژه اقتصادی سرخس فعال خواهد شد.
 

ایجاد «مرکز لجستیک» با ظرفیت تخلیه و بارگیری روزانه 500 کانتینر
مالک رحمتی در مراسم امضای این قرارداد، با تشکر از حمایت‌های وزارت امور خارجه و وزارت اقتصاد اظهار کرد: مرکز لجستیک بین‌المللی منطقه سرخس با محوریت ایجاد سایت کانتینری در زمینی به وسعت 35 هکتار با ظرفیت تخلیه، بارانداز و بارگیری 500 کانتینر در هر شبانه‌روز و 660 هزار TEU (واحد شمارش بار کانتینر) در سال احداث خواهد شد.
 

ایجاد سایت تهاتر کالا و ساخت شهرک بزرگ صنایع
وی ادامه داد: فاز نخست اجرای این طرح که مربوط به حوزه احداث و راه‌اندازی است، با 400 میلیون یوان سرمایه‌گذاری اولیه آغاز خواهد شد و در فاز دوم نیز ایجاد سایت تهاتر کالاهای ایران و چین و در فاز سوم ایجاد شهرک بزرگ صنایع با مشارکت سرمایه‌گذاران چینی تعریف شده است. 
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: ایجاد این پارک لجستیکی می‌تواند ظرفیت ترانزیتی مرز سرخس را در سال اول به بیش از 20 میلیون تن در سال برساند که با این اتفاق علاوه ‌بر ارزآوری، شاهد ایجاد بستری مهم به منظور توسعه و اشتغال در شمال شرق کشور خواهیم بود.
 

همکاری وزارت امورخارجه، وزارت اقتصاد و آستان قدس رضوی
مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز در این مراسم، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه توان و ظرفیت ترانزیت در مناطق ویژه اقتصادی را یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین سیاست‌های دولت سیزدهم برشمرد و گفت: پروژه بزرگ پارک لجستیک بین‌المللی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس، نمونه‌ای از فعالیت‌های موفق در دولت سیزدهم است که دو وزارتخانه مهم امور خارجه و اقتصاد، با محوریت آستان قدس رضوی این موضوع را پیگیری کرده و به سرانجام رساندند.
 

حمایت دولت برای ایجاد کریدور چین-اروپا از مسیر سرخس 
صفری ضمن اعلام حمایت و پشتیبانی کامل دولت از ایجاد گذرگاه چین و اروپا از طریق سرخس گفت: تعیین تعرفه‌ها، صدور ویزای رانندگان ناوگان حمل و نقل، ایجاد زیرساخت‌های لازم و ارائه خدمات گمرکی، چهار محوری است که با هماهنگی کامل بین کشورهای طول مسیر از جمله قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان در حال انجام است و این روند تا حصول نتیجه کامل ادامه خواهد داشت.
 

هدف‌گذاری تحقق 20 میلیون تن ترانزیت
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به هدفگذاری های انجام شده در این همکاری ها نیز اشاره و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم از طریق ایجاد و تقویت این کریدور، ظرفیت 20 میلیون تنی ترانزیت از مسیر چین- سرخس-ترکیه به طور کامل محقق شود.
 

آستان قدس رضوی، سرمایه پذیر قابل اعتماد برای سرمایه گذار خارجی
علی فکری معاون وزیر اقتصاد و رئیس كل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران نیز، پروژه ایجاد مرکز بزرگ لجستیک بین‌المللی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس را یکی از نمونه کارهای موفق در دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در این پروژه با هماهنگی دولت، هدایت سرمایه‌گذار خارجی به سرمایه‌پذیر قابل اتکا و اعتماد، یعنی آستان قدس رضوی انجام شده است

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

امیدآفرینی، گفت‌وگو و پاسخگویی به سؤالات نسل جوان از رسالت‌های ائمه جماعات است
تولیت آستان قدس رضوی گفت‌وگو با مردم، پاسخگویی به سؤالات جوانان و تزریق امید به جامعه را از رسالت‌های مهم ائمه جماعات…

تلویزیون اینترنتی