پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت موسسه دانش‌بنیان کیفیت رضوی صورت گرفته است؛
۱۴۰۱-۱۲-۲۰

طراحی نرم افزار «سفره سلامت» با رویکرد بهبود تغذیه افراد جامعه

با رویکرد بهبود سطح زندگی مردم و دستیابی به برنامه غذایی سالم و مطلوب خانوار، نرم‌افزاری با عنوان «سفره سلامت» توسط موسسه دانش‌بنیان کیفیت رضوی طراحی شده است تا مراقبت از برنامه غذایی افراد را با رعایت سلیقه هر خانواده و تأمین تمامی نیازهای بدن با کمترین هزینه فراهم کند.

سرپرست موسسه دانش‌بنیان کیفیت رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: با توجه به این‌که در نرم‌افزار سفره سلامت، برنامه غذایی افراد از میان صدها غذای شناخته شده و رایج انتخاب شده و غذاهای پیشنهادی در این برنامه دارای مواد مغذی بسیاری است، به نوعی تأمین نیازهای بدن را بر مبنای تغذیۀ سالم برای افراد تضمین می‌کند.
ایمان اسدی ادامه داد: برنامه غذایی بسیاری از مردم به گونه‌ای است که نمی‌توانند تمام مواد مغذی مورد نیازشان را تامین کنند، دلیل آن شاید به این موضوع بر می‌گردد که آن‌ها دقیقا نمی‌دانند چه غذاهایی را باید مصرف کنند.
وی افزود: اگر بدانیم بدن ما چه نیازهایی دارد و مواد غذایی مختلف به‌چه میزان پاسخگوی این نیازها هستند، می توان برنامه غذایی مناسبی ارائه کرد که ضمن تأمین نیازهای غذایی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها را به دنبال داشته باشد.
 

بهبود سبک زندگی
اسدی اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی این نرم‌افزار، توانمندسازی مردم و خانواده‌ها برای تصمیم‌گیری مؤثر به منظور ارتقاء کیفیت زندگی است که این امر با رعایت ویژگی‌ها و سلائق فردی و خانوادگی صورت می‌گیرد.
او ادامه داد: چنانچه خانواده‌ها به نارسایی‌های تغذیه‌ای خود آگاه شوند و توانایی آن را داشته باشند که بدون افزایش هزینه‌ها این نارسایی‌ها را رفع کنند، سبک زندگی‌شان به تدریج بهبود خواهد یافت.
اسدی، مخاطب اصلی نرم‌افزار سلامت را عموم مردم و خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: امکان استفاده از این نرم‌افزار در تمام سازمان‌هایی که با ضرورت ارائه تغذیه سالم برای مجموعه‌های پرجمعیت روبرو هستند، مانند دانشگاه‌ها و به‌ویژه بیمارستان‌ها وجود دارد. 
او ادامه داد: این نرم‌افزار در حال حاضر در مرحله ارزیابی و تست‌های اولیه قرار دارد تا پس از تکمیل، وارد فاز تجاری شود.
اسدی افزود: درحال حاضر برنامه غذایی بخشی از کارکنان آستان قدس رضوی، به صورت آزمایشی با این نرم‌افزار مورد بررسی قرار گرفته و پیشنهادهایی هم برای افزایش ارزش تغذیه‌ای همراه با کاهش هزینه ارائه شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی