پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۲۶

دیدار سر کنسولگری عراق با معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی

دکتر ماهر سر کنسولگری کشور عراق و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی فقیه اسفندیاری معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش آستان‌نیوز، در این دیدار که صبح امروز 25 اردیبهشت ماه در دفتر معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی صورت پذیرفت، در خصوص همکاری‌ها و تعاملات هر چه بیشتر بین دو کشور ایران و عراق در حوزه‌های مختلف بحث و گفت وگو شد.
معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در ابتدای این نشست ضمن معرفی مختصری از فعالیت‌های شاخص این معاونت، بر همکاری‌های مشترک با کشور عراق در حوزه‌های  فرهنگی، اقتصادی و دانشجویی تاکید کرد و گفت: معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی پیگیر همکاری‌های مشترکتی بین بنیاد بهره‌وری و موقوفات آستان قدس رضوی با کشور عراق در حوزه‌های ساخت و ساز و فنی و مهندسی است.
 حجت‌الاسلام و المسلمین فقیه اسفندیاری در ادامه به رفع مشکلات دانشجویان کشور عراق در ایران اشاره کرد و افزود: سعی ما بر این است دانشجویان عراقی بدون مشکل در کشورمان به تحصیل مشغول شوند، همچنین تاکید بر رفع برخی ناهنجاری‌های اجتماعی در  مواجهه با زائران عراقی مورد  تاکید قرار گرفت.
 سر کنسولگری کشور عراق نیز در  ادامه این جلسه به همکاری‌های دو کشور در حوزه اقتصادی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی در این حوزه تاکید کرد و گفت: آستان قدس رضوی می‌تواند سرمایه گذاری‌های خوبی به‌ویژه در صنایع غذایی و لبنی، خدمات زیر بنایی، آبادانی و ساخت و ساز با توجه به نیاز کشور عراق به بازسازی، داشته باشد.
دکتر ماهر با بیان اینکه مردم کشور عراق با اطمینان خاطر از مواد غذایی تولیدی کشور ایران استفاده می‌کنند، افزود: روزانه میلیون ها عراقی از محصولات ایرانی به‌ویژه‌ محصولات لبنی ایران در وعده صبحانه استفاده کرده و به خاطر تولید محصولات حلال از  محصولات تولیدی کشور ایران استقبال می‌کنند.
وی پیشنهاد کرد با توجه به استقبال بالای مردم عراق از محصولات غذایی ایرانی، آستان قدس رضوی کارخانجات و شرکت‌های مواد غذایی در شهرهای نجف، کربلا و بصره احداث کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی