پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با حضور ۱۵۰ نفر از خادمان بارگاه منور رضوی و به مناسبت دهه کرامت
۱۴۰۲-۰۳-۰۵

مزار شهدای حرم، گل باران شد

همزمان با ایام الله دهه کرامت و به مناسبت روز مقاومت و پایداری، جمعی از خادمان و خادمیاران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با حضور در بهشت ثامن الائمه حرم مطهر رضوی، قبور شهدای هشت سال دفاع مقدس را با گل زینت بخشیدند و با گلاب ناب رضوی عطر افشانی و غبارروبی کردند.

به گزارش آستان نیوز، مراسم غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس به مناسبت دهه کرامت و گرامیداشت روز مقاومت و پایداری با حضور خدام دربان، فراش و کفشدارا به صورت همزمان در بهشت‌های ثامن الائمه حرم مطهر رضوی واقع در صحن‌های جمهوری اسلامی، قدس و آزادی برگزار شد.
این مراسم نورانی با تلاوت آیاتی از کلام الله وحی و همخوانی صلوات خاصه حضرت رضا(ع) با حضور خادمان حرم مطهر رضوی آغاز شد و پس از آن، بیش از 150 نفر از خادمان بارگاه ملکوتی حضرت شمس الشموس(ع)  همراه با گل و گلاب قبور پاک شهدای عظیم الشأن را گلباران و غبارروبی کردند.
 

مزار شهدای حرم، گل باران شد


خدمت گزاران به زائران امام رئوف در پایان این مراسم با همخوانی نوای  «با شهیدان همنوا / کل ارضٍ کربلا» و «ای شهدا خالیه جاتون به خدا/ وعده ی دیدار ما کرببلا» با آرمان‌های این شهیدان والامقام تجدید پیمان کردند.
گفتنی است؛ هر ساله طبق سنت حسنه غبارروبی، مراسم گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدای مدفون در حرم مطهر رضوی به همت معاونت اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، همزمان با آغاز دهه کرامت و به مناسبت روز پایداری و مقاومت با حضور خدام امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی