پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

کارشناس و تحلیل‌گر سیاسی:
۱۴۰۲-۱۱-۲۲

مردم سالاری دینی میراث بزرگ امام خمینی(ره) برای ملت ما است

یک کارشناس و تحلیل‌گر سیاسی گفت: مردم سالاری دینی و برگزاری انتخابات آزاد با حضور همه اقشار جامعه میراث بزرگ امام خمینی(ره) برای ما است.

به گزارش آستان نیوز، دکتر مهدی سعیدی؛ کارشناس و تحلیل‌گر سیاسی در نشست تخصصی «جریان شناسی انتخابات» که به همت مرکز پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی در محل مدرسه پریزاد برگزار شد، بیان کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی داشته است ولی قطعا یکی از مهمترین دستاوردهای آن برگزاری انتخابات آزاد و فرصت حضور همه اقشار جامعه در این عرصه است.

انتخابات مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی
وی تصریح کرد: در طول تاریخ انقلاب‌های زیادی رخ داده است ولی عمرشان زیاد نبوده است ولی انقلاب اسلامی با وجود دشمنی‌های بسیار بیش از چهل سال پابرجا است و امروز شاهد هستیم که انقلاب اسلامی به شجره طیبه‌ای تبدیل شده که کل منطقه را در اختیار خود دارد.
این کارشناس سیاسی اظهار کرد: در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی سخن بسیار است ولی یکی از دستاوردهای مهم آن انتخابات است. در طول تاریخ این سرزمین قبل از امام خمینی(ره) هیچ کدام از حکومت‌های حاکم اجازه فعالیت سیاسی و انتخاباتی را به مردم نمی‌دادند و چیزی به نام انتخابات در این کشوروجود نداشت.

وی ابراز کرد: هرچند در دوران مشروطه کشور به ظاهر صاحب قانون شدیم و  تصمیمات شاه مشروط شد به یک قانون اساسی اما عملا چیزی که اتفاق افتاد تکرار همان حکومت قبلی بود. چرا که به ظاهر مجلس شکل گرفت ولی استبداد حاکم اجازه ظهور و بروز مردم را در انتخابات نمی‌داد.

برگزاری پنج انتخابات در یک سال
 خواجه‌پور افزود: بخشی از انتخابات در دوره مشروطه به دست نخبگان و بخشی هم در دست دربار بود و قبل از بهمن 57 هیچ نشانه‌ای از مردم سالاری در انتخابات دیده نمی‌شد. اما وقتی بزرگ مرد تاریخ این سرزمین یعنی امام خمینی(ره) وارد قصه حکمرانی می‌شود حضور مردم معنا دار می‌شود و امام همه امور انقلاب را از طریق انتخابات به دست مردم سپرد.

وی ادامه داد: سال 57 انقلاب به پیروزی رسید و در سال 58 در حالی که کشور درگیر شدید‌ترین بحران‌ها بود، از آنجا که امام(ره) اعتقاد به حضور مردم داشت و میزان را رای مردم می‌دانست، پنج انتخابات برگزار شد.

این تحلیل‌گر سیاسی خاطرنشان کرد: اولین انتخابات در این سال رای به جمهوری اسلامی بود. سپس انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی که تنها یک بار در  طول عمر انقلاب اتفاق افتاد، برگزار شد و بعد از نیز آن رفراندوم قانون اساسی برگزار شد.

قصه تکراری تقلب در انتخابات
وی بیان کرد: در سال 58 همچنین انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز برگزار شد. در آن زمان هم عده‌ای شعار تقلب در انتخابات سر دادند. بنابراین قصه تقلب در انتخابات یک قصه تکراری است که از همان اول انقلاب وجود داشته است.

این کارشناس سیاسی اظهار داشت: برگزاری این انتخابات نشان دهنده این بود که امام خمینی(ره) به تمام معنا مردم سالار بود و ما امروز ما باید ذهن خود را به گفتمان امام(ره) نزدیک کنیم و بدانیم که هر کسی با هر اسم و رسم و به هر بهانه‌ای بخواهد پای مردم را از صندوق‌های  رای قطع کند، قطعا منافق است.

وی با بیان اینکه تشکیل جمهوری اسلامی در واقع تحقق آمال و آرزوی همه انبیاء و اولیاء الهی بوده است، خاطرنشان کرد: ما در عصر غیبت امام زمان(عج) قرار داریم و قطعا با آن مدینه فاضله‌ عاری از مشکلات فاصله داریم ولی انقلاب اسلامی در حد بضاعت خود تلاش کرده تا مشکلات مردم را حل کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

جبهه مقاومت امتداد خط مبارزه و ظلم‌ستيزي ائمه اطهار(ع) است
تولیت آستان قدس رضوی جبهه مقاومت را پیرو و امتداد خط مبارزاتی و ظلم ستیزی بی‎وقفه ائمه اطهار(ع) دانست.

تلویزیون اینترنتی