پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با روز پانزده شعبان؛ 
۱۴۰۲-۱۲-۰۶

جشن میلاد حضرت اباصالح المهدی (عج) در حرم مطهر رضوی برگزار شد 

همزمان با روز پانزده شعبان جشن میلاد حضرت اباصالح المهدی(عج) در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، در روز میلاد پر نور و سرور دوازدهمین نجم هدایت؛ حضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنا فداه) جای جای بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) صحنه برگزاری جشن و سرور و شادمانی بود.
خیل زائران و مجاوران از خیابان های آذین بندی و چراغانی شده منتهی به حرم خود را به این بارگاه آسمانی رساندند تا این میلاد فرخنده و مسعود را به محضر مولای رئوف و امام عطوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) تبریک بگویند و بهترین عیدی ها را از صاحب این صحن و سرا دریافت کنند. 
ویژه برنامه های روز میلاد امام زمان(عج) در حرم مطهر رضوی ساعتی قبل از اذان ظهر در رواق امام خمینی(ره) آغاز شد. 
حجت الاسلام والمسلمین جعفر اسلامی فر؛ کارشناس دینی و سخنران حرم رضوی در این مراسم ضمن تبریک خجسته میلاد منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) بیان کرد: یکی از وظایف منتظران در عصر غیبت امید بخشی و امید داشتن به آینده است. 
وی تصریح کرد: شیعیان در عصر غیبت باید به فرج منجی امید داشته باشند. البته تنها امید داشتن و دعا برای فرج کافی نیست بلکه باید برای فراهم شدن مقدمات ظهور در جهت رفع ظلم و ستم از جوامع بشری و گسترش عدالت در جامعه تلاش کنیم. 
مدرس حوزه با بیان اینکه مهمترین شعار حکومت مهدوی عدالت گستری است، اظهار کرد: عدالت گستری نه تنها شعار امام زمان (عج) بلکه شعار پیامبر(ص) و شعار دیگر ائمه معصومین (ع) نیز بوده است. 
وی عنوان کرد: امام سجاد(ع) گسترش عدل و عدالت را از جمله  زینت های زندگی انسان برشمرده است. البته باید توجه داشت که گسترش عدل و عدالت در جامعه نیاز به تلاش و کوشش دارد و کسی که در این راه تلاش کند در واقع برای ظهور زمینه سازی کرده است. 
حجت الاسلام اسلامی فر اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم وعده داده است که حکومت روی زمین را به بندگان صالح خود خواهد سپرد و دین اسلام را در همه جهان گسترش خواهد داد. 
وی بیان کرد: انتظار اگر همراه با تلاش و فعالیت برای زمینه سازی ظهور باشد ، اجر و پاداش دارد وگرنه انتظار اگر همراه با خمودگی و انفعال باشد و حرکت رو به جلو در آن مشاهده نشود‌، ارزشی ندارد. 
در این مراسم همچنین زائران حریم ملکوتی رضوی برای دقایقی میهمان شعرخوانی شاعر آئینی اهل بیت(ع) هاشم وفایی شدند که در مدح حضرت صاحب الزمان (عج) اینچنین نغمه سرایی کرد؛ 
به پاس آمدن تو به لب دعا داریم
به وقت عرض نیایش خدا خدا داریم
به روی چهره خود شبنم حیا داریم
میان موج حوادث فقط تو را داریم
به پاس روز ظهور تو «العجل»خواندیم
ببخش گر که دعای بی عمل خواندیم 
خدا کند که بگویند عاشقان ظهور
هوای تازه دمیده ز آسمان ظهور
چه می شود شنوم مژده زمان ظهور
نماز وصل بخوانیم با اذان ظهور
مقام و کعبه ز گفتار تو به وجد آید
جهان ز عدل علی وار تو به وجد آید
مرا که تار شدم غرق روشنایی کن
به راه روشن توحید رهنمایی کن
به یک نگاه وجود مرا خدایی کن
 نظر ز مرحمت خویش بر وفایی کن
خدا کند که مرا منتظر حساب کنی
به پاس درک حضور خود انتخاب کنی
گفتنی است؛ اجرای سرود توسط گروه سرود گلدسته های حرم و  مدیحه سرایی نغمه سرایی بلبلان اهل بیت(ع) مهدی پاینده فر و حمید اکبری از دیگر برنامه های روز میلاد امام زمان(عج) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دیدار تولیت آستان قدس رضوی با دو خانواده خاص و خیرخواه مشهدی 
تولیت آستان قدس رضوی در منزل دو خانواده خیرخواه مشهدی که علی‎رغم برخورداری از دو فرزند، سه کودک با شرایط خاص را به…

تلویزیون اینترنتی