پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۲-۰۶

وزیر بهداشت: نظام سلامت ایران در جهان و منطقه افتخار آفرین است

همایش ضیافت زندگی با حضور خیران سلامت، وزیر بهداشت و تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد. 

 به پاس قدردانی از فعالان حوزه پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد، جشنواره «ضیافت زندگی» در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد.

وزیر بهداشت در گردهمایی ضیافت زندگی در جمع خانواده های پیوند اعضا و دانشجویان پزشکی مشهد اظهار کرد: بعد از انقلاب تاریخ پرافتخاری در حوزه سلامت داریم که به جوانان توصیه میکنم تاریخ را مطالعه کنند تا مسیر رشدمان را متوجه شوند، قبل انقلاب وابستگی صد درصدی به غربی ها و کمبود پزشک و ناتوانی در درمان بیماری ها داشتیم.

وی به پیشرفت های علمی، تجهیزاتی کشور در حوزه پزشکی در سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: این پیشرفت ها قدرت نیروی انسانی ماست نه تجهیزاتی. 

وزیر بهداشت یادآور شد: ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی در کشور داریم و مشهد نیز مراکز تحقیقات معتبری دارد. 

وی گفت: ۶۷ دانشگاه، ۲۲ هزارعضو هیات علمی، ۲۷۰ هزار دانشجو، ۸ هزار دانشجوی خارجی و فعالیت ۳٠ مرکز گردشگری سلامت تنها بخشی از پیشرفت های ما در این سالها بوده است. 

به گفته وی، یک میلیون و نیم گردشگر سلامت در سال گذشته داشتیم و از سفر قطر که برگشتم آنها به توانمندی منطقه درسلامت افتخار می کردند. 

وزیر بهداشت به افزایش امید به زندگی در کشور اشاره کرد و گفت: امید به زندگی در سالهای قبل انقلاب ۵۶ سال بوده است امروز به ۷۶ سال ارتقا یافته است،  همچنین مرگ و میر نوزادان از ۳۲ در هزار به ۸ در هزار  رسیده و کاهش چشمگیری داشته است.

وزیر بهداشت همچنین به تولید ۶ واکسن در ایران اشاره کرد و ادامه داد: برای هر نوع میکروب برای تولید واکسن آماده ایم. 

وی همچنین به توسعه مراقبت ها و شبکه بهداشت در کشور به عنوان موفقیتی چشمگیر یاد کرد و گفت: ۱۸ هزار خانه بهداشت در کشور وجوددارد و شبکه قوی داریم.

به گفته عین اللهی، در ۱۹۵ شهرستان طرح سلامت اجرا شده است و در پویش ملی سلامت، ۵۵ میلیون جمعیت هدف بود که ۴۶ میلیون نفر به این پویش پیوستند.

وزیر بهداشت همچنین به موفقیت نظام سلامت ایران در کنترل کرونا پرداخت و گفت: سازمان بهداشت جهانی برای موفقیت در کنترل کرونا از ما تقدیر کرد.
 

موفقیت های تیم پیوند اعضای مشهد 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رئیس بخش بیماری‌های مادرزادی قلب و قلب کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در حاشیه همایش گفت: به پاس زحمات تیم پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی مشهد این همایش برنامه ریزی شد و گروه‌های پیوند عضو شامل پیوند کلیه، کبد و پانکراس، پیوند قرنیه، پوست، مغز استخوان و اساتید تاییدکننده مرگ مغزی شرکت دارند. 
 
 بهزاد علیزاده به موفقیت‌های تیم پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره و گفت: پیوند همزمان کبد و پانکراس، پیوند قلب، قرنیه چشم، پوست، کلیه و پیوند مغز استخوان از جمله موفقیت‌های تیم پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که توانسته جان بسیاری از بیماران را نجات دهد.

براساس این گزارش، واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز و به همت اعضای تیم پیوند اعضای این دانشگاه، تاکنون هزار و ۴۵٣ مورد عمل پیوند عضو از اهداکنندگان مرگ مغزی، انجام و موجب نجات و ادامه زندگی شش هزار و ٢۴١ بیمار نیازمند شده است.

گفتنی است، این جشنواره همزمان با میلاد حضرت مهدی (عج)، به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری بنیاد قلب کاسپین، آستان قدس رضوی و سه بیمارستان امام رضا (ع)، رضوی و پیوند اعضای منتصریه برگزار شد.

در پایان این مراسم از پزشکان موفق و تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی مشهد تقدیر شد. 

۱۴۰۲/۱۲/۶

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی