پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۲-۱۵

کاشت ۷ هزار اصله نهال توسط موقوفات یزد و کرمان در راستای حفاظت از محیط زیست

همزمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، تعداد ۷ هزار اصله نهال اکالیپتوس توسط جمعی از کارکنان سازمان موقوفات یزد و کرمان در اراضی مجتمع کشاورزی امام رضا علیه‌السلام راور غرس شد. 

مدیرعامل سازمان موقوفات یزد و کرمان در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: به منظور بهبود کیفیت زیست محیطی، جلوگیری از فرسایش خاک و مقابله با ریزگردها، امروز مراسم روز درختکاری در اراضی بایر این مجتمع برگزار شد.
حامد حسن‌زاده گفت: این نهال‌ها بیشتر در بخش‌هایی کاشته شده است که میزان فرسایش بادی بیشتر از بقیه مناطق است.
او ادامه داد: به دلیل مقاومت بالا، رشد سریع و تحمل بالای اکالیپتوس به آب‌های بی‌کیفیت، این گیاه انتخاب شده است.
مدیرعامل سازمان موقوفات یزد و کرمان با اشاره به وجود کانون گرد و غبار در دشت اشنوئیه شهرستان راور خاطرنشان کرد: این کانون و افزایش ریزگردها و مشکلات زیست محیطی که در سال‌های اخیر در منطقه اتفاق افتاده، باعث شده است تا سازمان کاشت نهال را به عنوان یکی از برنامه‌های ثابت خود در طول سال قرار دهد.
او افزود: سازمان موقوفات یزد و کرمان طی سال‌های گذشته در مجموع حدود ۶۰ هزار اصله نهال شامل گز، تاغ، اکالیپتوس و آتریپلکس را غرس کرده است تا به سهم خود گامی در راستای حفاظت از محیط زیست بردارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی