پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۲-۲۲

آیین کلنگ‌زنی نخستین چایخانه امام رضا(ع) استان فارس در شهرستان زرقان

همزمان با آخرین روز ماه شعبان المعظم و در آستانه ماه ضیافت الله، آیین کلنگ‌زنی و احداث نخستین چایخانه امام رضا(ع) استان فارس در شهرستان زرقان به زمین زده شد.

به گزارش آستان نیوز از فارس، در این مراسم که جانشین کانون خدمت رضوی استان فارس، ائمه محترم جمعه شهرستان زرقان و شهر لپویی، فرماندار، شهردار، فرمانده سپاه، ریاست شورای شهر زرقان، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، خادمیاران رضوی و معتمدین محلی و جمعی از اهالی شهر حضور داشتند، مراسم کلنگ‌زنی و احداث نخستین چایخانه امام رضا(ع) استان فارس در شهرستان زرقان به زمین زده شد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی زاده امام جمعه زرقان و رئیس هیأت امنای این مرکز در این مراسم، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و قدردانی از این اقدام خیر در شهر مذهبی زرقان که همیشه در امور دینی و مذهبی پیشرو بوده گفت: امیدواریم که با بهره‌برداری از این چایخانه، جوانان و نوجوانان و تمامی مردم دیندار بتوانند بهره فرهنگی از این مجموعه را ببرند.
در ادامه محمدرضا رستمی معاون اجرایی دبیرخانه و جانشین مدیریت کانون‌های خدمت رضوی استان فارس به بيان شرح خدمات کانون‌های خدمت رضوی در سطح کشور به ویژه استان فارس، در رسیدگی به امور محرومین در مناطق کمتر توسعه یافته و نیازمند کمک، اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در استان از بدو شروع به کار تاکنون پرداخت.
رستمی با اشاره به موضوع احداث چایخانه‌های امام رضا(ع) که الگو گرفته از چایخانه حرم آن حضرت است گفت: با توجه به شوق و اشتیاق مردم دیندار و مؤمن در اقصی نقاط ایران اسلامی به اهل بیت(ع) به ویژه حضرت ثامن الحجج(ع)، آستان قدس رضوی طرح احداث ٨٨٨ چایخانه در سطح کشور را به استان‌ها ابلاغ کرد که سهم استان فارس ۴۴ چایخانه است. 
وی افزود: این طرح بزرگ امام رضایی که به منظور تقویت بیشتر ارادت قلبی و معنوی مردم با امام رئوفان و گذران اوقات فراغت خانواده‌ها به ویژه جوانان و نوجوانان انجام خواهد شد، انشاءالله به یک پایگاه فرهنگی مبدل شود.
رستمی بیان کرد: با توجه به اهداف اصلی احداث چایخانه‌ها، امید است که محل مراجعه بسیاری از مشتاقانی باشد که توانایی تشرف به حرم امام رضا(ع) را ندارند، از همین محل و از طریق ارتباط قلبی و متبرک شدن با چای امام رضا(ع)، قصد حاجت خواهند کرد. 
معاون اجرایی دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی فارس افزود: با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شد، امروز با مساعدت و تلاش مسئولان شهرستان، شاهد شروع به کار احداث و ساخت اولین چایخانه امام رئوف در سطح استان و در شهر زرقان هستیم که امیدواریم با بهره‌برداری از این پایگاه فرهنگی حال و هوای امام رضایی در گوشه و کنار شهر بیش از پیش بوجود آید. 
در ادامه جلسه قاسم جمالی رئیس شورای شهر زرقان ضمن خوش آمد گویی به میهمانان و حضار، گفت: از زمان ابلاغ این طرح به کانون خدمت رضوی شهرستان و با طرح موضوع کردن دبیر کانون خدمت رضوی زرقان، خوشبختانه در سریعترین زمان هیئت امنا تشکیل و جلسات با حضور مسیولین مربوطه برگزار شد.
وی ادامه داد: از چندین مکان پیشنهاد شده برای احداث این چایخانه، بهترین مکان از همه نظر در حاشیه بزرگترین پارک شهرستان زرقان یعنی پارک آزادگان، مورد تایید اعضای هیئت امناء و مسئولین قرار گرفت که پس از تایید محل جانمایی توسط استان، امروز به یمن ماه شعبان و در آستانه ماه مبارک رمضان شاهد مراسم کلنگ زنی آن هستیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی