پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۱-۲۵

فعالیت های متنوع رمضانی و نوروزی موسسه جوانان؛ از اعتکاف تا نمایشگاه بهار زندگی

موسسه جوانان آستان قدس رضوی با هدف بهره مندی بیشتر مخاطبان از فرصت معنوی ماه مبارک رمضان و ایام فراغت نوروزی، فعالیت های متنوعی را در این ایام برگزار کرد.

 به گزارش آستان نیوز، مختاری مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی در این رابطه گفت: این اقدامات که با هدف بهره مندی بیشتر مخاطبان از فرصت معنوی ماه مبارک رمضان و ایام فراغت نوروزی طراحی شد، شامل مدرسه معرفتی رمضان، اعتکاف‌های رمضانی بی نهایت عاشقی، شروع فرآیند مرحله هفتم دوره بی‌نهایت، نمایشگاه بهار حرم بهار زندگی، نمایشگاه تحلیلی آسیب شناسی تربیتی نوجوانان، پذیرش خانواده بزرگ رضوی در مجتمع فرهنگی رفاهی امام رضا علیه السلام، هیئت نوجوانان شباب الشمس و دیدار تولیت آستان قدس رضوی با نوجوانان بینهایتی است.
 

فعالیت های متنوع رمضانی و نوروری موسسه جوانان؛ از اعتکاف تا نمایشگاه بهار زندگی


مختاری در ادامه به شرح این فعالیت ها پرداخت و گفت: ضیافت رمضانی تولیت آستان قدس رضوی با منتخبان دختر «دوره‌های بی‌نهایت» از سراسر کشور در اردوگاه امام رضا علیه السلام برگزار شد. در حاشیه این دیدار و گفت وگوی صمیمانه، حجت الاسلام والمسلمین مروی از فاز جدید توسعه بازی‌های اردوگاه فرهنگی‌، تربیتی امام رضا علیه‌السلام (بیلدر) ویژه دختران و پسران نیز بازدید کردند.

مدرسه رمضان با موضوع مهدویت
مختاری با بیان اینکه موسسه جوانان در سال های اخیر توجه ویژه ای به برگزاری مدارس معرفتی نموده است، گفت: از شب اول ماه مبارک رمضان سلسله نشست‌های معرفتی در ماه مبارک رمضان با عنوان «مدرسه رمضان» با موضوع مهدویت و ابعاد آن در انقلاب اسلامی، احادیث، عرفان و حکمت متعالیه و با بهره گیری از اساتید شاخص همچون آیت‌الله صدر حسینی، حجت‌الاسلام محمدحسن ربانی بیرجندی، حجت‌الاسلام علی فرحانی و دکتر محمدعلی وطن‌دوست ویژه فرهیختگان و مهدویت پژوهان در مجتمع دانشجویی امام رضاعلیه السلام برگزار شد.

نمایشگاه مفهومی بهار حرم بهار زندگی
مدیر عامل موسسه جوانان گفت:همچنین حضور فعالانه موسسه جوانان در نمایشگاه مفهومی و رویداد محور «بهار حرم بهار زندگی» در راستای ترویج معارف رضوی برای قشر نوجوان و جوان صورت گرفت. از بخش های مختلف غرفه موسسه جوانان رضوی می توان به برگزاری کافه گفت و گو ویژه دهه هشتادی ها، معرفی و ثبت نام دوره بینهایت شو، نمایشگاه کتاب با تخفیف ویژه و ارائه 40 اثر معارفی متناسب با قشر نوجوان و جوان اشاره نمود. این نمایشگاه در پیاده راه آیت الله واعظ طبسی در جوار حرم مطهر از 29 اسفند ماه تا 10 فروردین 1403 برگزار شد.
 

فعالیت های متنوع رمضانی و نوروری موسسه جوانان؛ از اعتکاف تا نمایشگاه بهار زندگی


اعتکاف دهه هشتادی ها در 8 استان
از دیگر اقدامات موسسه جوانان در این ایام که مختاری به آن اشاره کرد، برگزاری اعتکاف های «بی‌نهایت عاشقی» در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی و هفت استان کشور است. وی در این باره افزود: این اعتکاف با حضور 2500 نوجوانان پسر و دختر دهه هشتادی از ۱۶ تا ۱۸ فروردین ماه در حرم مطهر رضوی و‌ همزمان در شهرهای مشهد، کرمان، شیراز، همدان، اراک، یزد، کرج و اهواز برگزار شد.

مدیر عامل موسسه جوانان گفت: برگزاری نمایشگاه تحلیلی «آسیب شناسی تربیتی نوجوانان» از دیگراقدامات موسسه جوانان در این دوره زمانی است که در این نمایشگاه روایت20 روز زندگی با دختران پر چالش دهه هشتادی برای اساتید، نخبگان و مسئولان ارائه شد.

 آغاز دوره هفتم بی نهایت شو
وی همچنین اعلام کرد: فراخوان ثبت نام دوره هفتم «بی نهایت شو» ویژه نوجوانان دهه هشتادی درحال انجام است که تا کنون 63 هزار نفر از نوجوانان سطح کشور، در این دوره ثبت نام کرده اند. این دوره آموزشی از طرح های محوری موسسه جوانان است و طی ۶ مرحله گذشته  بیش از 300 هزار نفر شرکت کرده اند که گویای استقبال قابل توجه نوجوانان و جوانان از این دوره آموزشی و تعاملی است.

مجتبی مختاری در رابطه با ارائه خدمات رفاهی به کارکنان آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان گفت: مجتمع فرهنگی رفاهی امام رضا علیه السلام در ایام ماه مبارک رمضان، میزبان بیش از 10 هزار نفر از کارکنان این آستان مقدس و خانواده ایشان بود. ارائه خدمات فرهنگی، اردویی و پذیرایی افطار از جمله  خدماتی بود که برای میهمانان تدارک دیده شده بود.
 

فعالیت های متنوع رمضانی و نوروری موسسه جوانان؛ از اعتکاف تا نمایشگاه بهار زندگی


ویژه برنامه روز قدس
مختاری عنوان کرد: ویژه برنامه ای را برای یوم الله روز قدس با عنوان ایستگاه فرهنگی طوفان الأقصى در میدان بیت المقدس با همکاری ستاد و‌ موسسات تابعه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس اجرا کردیم. در این ایستگاه فرهنگی برنامه های مختلفی از جمله اجرای سرود، دکلمه‌خوانی، پخش نماهنگ‌های حماسی مقاومت اسلامی و مسابقه خانوادگی در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین در 16 و 17 فروردین ماه تدارک دیدیم.

وی افزود: از دیگر اقدامات موسسه جوانان در این ایام می توان به برگزاری ششمین دوره تربیت مربی برهان در راستای تکمیل فرآیند آموزشی و معرفت افزایی اساتید و مربیان اشاره نمود. در این دوره آموزشی بیش از 400 نفر از اساتید ، مربیان و فعالان فرهنگی و اجتماعی از سطح کشور ثبت نام کردند که در این ایام، فرایند آموزشی آنها آغاز شد. همچنین برگزاری محافل معنوی برای نوجوانان در قالب هیئت نوجوانان  شباب الشمس در این ایام ویژه دختران و پسران دهه هشتادی از دیگر‌ برنامه های این‌موسسه بوده است که مختاری به آن ها نیز اشاره کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی