پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۱۲

با حضور خادمیاران مراسم بزرگداشت عبدالعظیم الحسنی برگزار شد

به مناسبت سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی و با حضور جمعی از خادمیاران رضوی مراسم سالروز ارتحال این امام زاده واجب التعظیم و حضرت حمزه عموی پیامبر اسلام برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از قم؛ در این مراسم که هشتم اردیبهشت ماه در مسجد المهدی (عج) قم برگزار شد ضمن تلاوت آیات قرآن کریم و صلوات خاصه امام رضا (ع) حجت الاسلام رضایی قمی متخصص علوم دینی گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی نزد ائمه اطهار (ع) از جایگاه ویژه‌ای بر خوردار است و از امامزاده‌های پر زائر کشور است که زیارتگاه وی به کربلای فقیران مشهور است.
وی با توجه به تقارن سالروز وفات عبدالعظیم حسنی و شهادت حمزه عموی پیامبر تصریح کرد: حضرت حمزه (ع) یاور و پشت پناه حضرت رسول (ص) و اسلام بوده‌اند ایشان از بزرگان قبیله قریش بوده و پس از گرویدن به اسلام در سال دوم بعثت، توانست آزار و اذیت قریش و دشمنان اسلام را خنثی کند.
حجت الاسلام رضایی قمی اظهار کرد: حضرت حمزه از مهاجرینی بودند که با هجرت حضرت رسول (ص) به مدینه ایشان را همراهی کرده و در غزوات زیادی پرچمدار سپاه اسلام بودند و در جنگ‌ها با دو شمشیر می‌جنگیدند که این نشان پهلوانی و شجاعت حضرت حمزه (ع) است. 


 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی