پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در نمایشگاه «گذر نور در محضر عالم آل محمد (ع)» در جوار حرم رضوی انجام شد
۱۴۰۳-۰۶-۱۵

 اجرای نمایش‌های آیینی توسط کانون کتاب و کتاب‌خوانی خدمت رضوی خوزستان

 هم‌زمان با ایام پایانی ماه صفر، نمایش‌های آیینی و نقالی توسط جمعی از اعضای کانون کتاب و کتاب‌خوانی خدمت رضوی خوزستان در نمایشگاه «گذر نور در محضر عالم آل محمد (ع)» در جوار حرم مطهر رضوی، اجرا شد.


 

به گزارش آستان نیوز، علی آرین نژاد، دبیر کانون کتاب و کتاب‌خوانی خدمت رضوی استان خوزستان اظهار کرد: در مجموع، ۲۱ نفر از خادم‌یاران و یاوران رضوی و همچنین هنرمندان برگزیده اولین جشنواره ملی قصه‌گویی رضوی در این استان، در دهه آخر صفر به مشهد مقدس مشرف و از ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۳ در محل غرفه سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در نمایشگاه پیاده‌راه آیت‌الله طبسی (ره) به اجرای برنامه پرداختند.
وی افزود: برنامه‌های این کانون باهدف آشنایی کودکان، نوجوانان و جوانان با مسائل دینی، مذهبی و سنتی حماسی ایران به‌ویژه امام‌شناسی و همچنین معرفی دومین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی در خوزستان، تا ۱۶ شهریورماه در کافه کتاب رضوی در نمایشگاه گذر نور، ادامه دارد.
آرین نژاد با تأکید بر این که تنی چند از بهترین استعدادهای هنری خوزستان در اجرای این برنامه‌ها مشارکت دارند، گفت: آوا احمدی، علی مهدی و مهرداد کریمیان، سه نقال برگزیده حاضر در مشهد هستند که در این نمایشگاه به اجرای نقالی و روایتگری در موضوعات مرتبط با مناسبت‌های ایام پایانی ماه صفر، می‌پردازند.
وی ادامه داد: قصه‌گویی با محوریت ارائه مسائل تربیتی و آموزشی، یکی دیگر از برنامه‌های این کانون در این ایام است که با حضور قصه‌گویان آن در محل نمایشگاه در حال برگزاری است.
 دبیر کانون کتاب و کتاب‌خوانی خدمت رضوی خوزستان افزود: مربیان کانون نیز در اجرای برنامه‌های بخش امور ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی سازمان برای زائران و مجاوران در کافه کتاب رضوی، مشارکت دارند.
وی تصریح کرد: توزیع قهوه عربی یا خوزستانی، شربت‌های محلی این استان از جمله شربت زعفران، از دیگر برنامه‌های این کانون به‌منظور میزبانی شایسته از شرکت‌کنندگان کارگاه‌های بخش امور ترویج فرهنگ مطالعه کافه کتاب رضوی نمایشگاه است.
 آرین نژاد با اشاره به اینکه یک سال است دبیری کانون کتاب و کتاب‌خوانی خدمت رضوی استان خوزستان را برعهده دارد، گفت: در سال جاری شاهد رشد تعداد اعضای این کانون بودیم به‌طوری‌که در حال حاضر حدود ۸۰ عضو خادم‌یار دارد.
 لازم به ذکر است، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی، از ۱۰ تا ۱۶ شهریورماه سال جاری در محل این نمایشگاه در جوار بارگاه نورانی امام هشتم (ع)، پذیرای زائران و مجاوران است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی