کد خبر : ۳۶۲۷۶۵
۱۲:۴۷

۱۴۰۳/۰۹/۲۲
مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی عنوان کرد 

طراحی ۸۰۰ سوغات رضوی با برند «مهر» در سه سال اخیر

طراحی ۸۰۰ سوغات رضوی با برند «مهر» در سه سال اخیر
  مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از طراحی ۸۰۰ محصول هنری رضوی با برند «مهر» در ذیل فعالیت این مؤسسه با محوریت مکتب هنری رضوی،در سه سال اخیر خبر داد.

امیرمهدی حکیمی با اشاره به فعالیت برند «مهر» از سال 1400 به خبرنگار آستان نیوز گفت: برند «مهر» یکی از اجزای کلان پروژه مکتب هنر رضوی است که طی سال‌های اخیر در موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با هدف امتداد اجتماعی زیارت، توانمند سازی هنرمندان و اصلاح مصرف فرهنگی دنبال می‌شود. 
وی تصریح کرد: در طراحی برند «مهر» سعی بر این است که محصولات هنری، مخاطب را با حضرت رضا(ع)، زیارت و سبک زندگی اسلامی رضوی پیوند دهد و در ذیل کلان پروژه مکتب هنر رضوی به تولید آثاری بپردازد که کار را به فضای فروش و تجاری‌سازی برساند. 
وی افزود: این آثار باید مفاهیم رضوی و مسئله زیارت را در قالب‌های نوین و هنر کاربردی و محصولات صنایع‌دستی گسترش دهد و تعمیق ببخشد. ازاین‌رو برند «مهر» باهدف امتداد اجتماعی زیارت و شعار با زیارت تا خانه‌های مردم با برند «مهر» شکل گرفت که با تک‌تک محصولات تولیدی، مخاطب را به یاد حضرت رضا(ع) بیندازد و مفاهیم رضوی را به اذهان مردم، متبادر کند.
حکیمی تصریح کرد: به بهانه این اتفاق همکاری گسترده‌ای با هنرمندان و تولیدکنندگان هنرهای کاربردی و صنایع‌دستی در ایران صورت‌گرفته و به‌مرور به تربیت هنرمندان این شاخه پرداختیم  به‌نحوی‌که در بین هنرمندان گرایشی به سمت تولید آثار رضوی و معنوی ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: در فروشگاه‌های مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی قبل از طراحی برند «مهر» حدود 200 کالا تولید شده بود که در حال حاضر با طراحی این نشان، رقم تولید محصولات هنری به 1100 محصول هنری، افزایش یافته است. 
مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: این محصولات در دسته‌های تابلو، دکوراتیو، زیورآلات، هدایای سرامیکی، تندیس، پک هدیه،  زینتی، یادگاری‌های رضوی، ملزومات نماز، حجمی و زینتی و... دسته‌بندی می‌شود که طراحی آن‌ها برگرفته از آرایه‌‌ها و المان‌های هنری موجود در حرم مطهر رضوی است.وی یادآور شد:  این آثار تولیدی در سایت  https://aqartshop.com به‌صورت مجازی به فروش می‌رسد. 
همچنین در حال حاضر محصولات هنری رضوی در 4 فروشگاه این مؤسسه در مشهد مقدس واقع در نبش خیابان کوه سنگی 17، نبش ورودی باب الجواد(ع) حرم مطهر رضوی، مجتمع تجاری قدس و هتل قصر الضیافه  در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد. 
محصولات تولیدی نیز در عرصه بین‌المللی نیز در فروشگاه این مؤسسه در ضاحیه بیروت  و به‌صورت مجازی نیز در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس عرضه می‌شود که فروش خوب این آثار نشان از استقبال گسترده مخاطبان از محصولات تولیدی است.


گزارش خطا

ارسال نظرات
  • پیشنهاد سردبیر
  • آخرین اخبار
امضای تفاهم‌نامه جامع آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه باقرالعلوم (ع) و مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) دوازدهمین دوره ماجراجویی علمی – معنوی «بی‌نهایت» در مشهد کلید خورد انجمن ادبی رضوی؛ پناهگاهی پایدار برای شاعران آیینی در حرم رضوی اقامه نماز طلب باران در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی آغاز پذیرش مشمولان خدمت وظیفه در قالب طرح امریه آستان قدس رضوی عبور از هوش مصنوعی کلاسیک و حرکت به سمت مدل‌های کوانتومی، لازمه آینده علم‌وفناوری است «غول خمره» احیای اسطوره‌های ایرانی برای نسل امروز است کتابخانه، بازوان علمی در مسیر دانش و پژوهش دعوت امام رضا (ع) را با تمام وجود حس کردم کتاب تخصصی «بازاریابی شبکه‌ای در فقه و حقوق» منتشر شد اجرای چهارمین رویداد فرهنگی کتاب‌محور طرح «آفتاب مهربانی» توسط کتابخانه رضوی دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) میزبان پیکر مطهر شهید گمنام همکاری با دانشگاه الکرخ عراق در حوزه‌های علمی و فرهنگی گسترش می‌یابد کتاب، ارزشمندترین ثروت بشری است برگزاری نشست مشترک دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی روخوانی قرآن کریم به روش قصه و بازی در دانشگاه امام رضا (ع) افتتاح پروژه‌های زیرساختی دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) باهدف نوسازی تأسیسات و ارتقای ایمنی انرژی
پخش زنده

تلویزیون اینترنتی آستان نیوز

پویش ها