دبیر اجرایی چهارمین جشنواره رسانهای بینالمللی امام رضا(ع)، با اشاره به رشد ۲۰ درصدی آثار ارسالی نسبت به دوره پیش، از ارتقای چشمگیر سطح کیفی تولیدات رسانهای مرتبط با سیره رضوی، خبر داد.
اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) در مشهد برگزار میشود
به گزارش آستان نیوز، وحدت عماد در گفتوگویی رسانهای با اشاره به اینکه جشنواره رسانهای امام رضا(ع) یکی از مهمترین رویدادهای رسانهای مرتبط با فرهنگ رضوی است، گفت: این جشنواره با هدف شناسایی، شبکهسازی و توانمندسازی تولیدکنندگان محتوای رضوی، در چهارمین سال برگزاری خود شاهد مشارکت گسترده اهالی رسانه، بهویژه نسل جوان کشورمان بوده است.
وی با بیان اینکه پیام ناب اهلبیت(ع) و بویژه حضرت رضا(ع) در طول تاریخ، نسل به نسل و سینه به سینه از سوی نویسندگان، محققان، پژوهشگران و دیگر شیفتگان معارف ناب دینی، به آیندگان منتقل شده است، افزود: با گسترش رسانهها، عمده مسئولیت این انتقال پیام را آحاد جامعه با بهره گیری از فرصت های رسانه ای در اختیار خودشان بر عهده گرفته اند؛ از این رو آستان قدس رضوی نیز بهعنوان پرچمدار ترویج معارف رضوی و نهادی کاملا مردمی، همواره خود را مکلف به حمایت از موج و نهضت فزاینده تولید پیامهای معرفتی رضوی در جامعه اسلامی مان دانسته است.
دبیر چهارمین جشنواره رسانهای بینالمللی امام رضا (ع)، خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر، مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با هدف شناسایی، شبکه سازی، حمایت و ارتقای سطح کیفی تولیدات رسانه ای رضوی، اقدام به طراحی و برگزاری این جشنواره به عنوان یک رویداد بزرگ رسانه ای و مردمی در سطح کشور کرده است که تاکنون سه دوره موفق از آن برگزار شده و دوره چهارم آن نیز در سال جاری، با رشد کمی و کیفی قابلتوجهی همراه است.
عماد با اشاره به مشارکت نسل آینده ساز کشور در جشنواره امسال گفت: یکی از اتفاقات درخشان دوره چهارم، حضور فعال نوجوانان و جوانان در تولید محتواهای رضوی با زبان و ابزارهای روز است. این نسل، پیام های ارزشمند برگرفته از سیره و معارف حضرت رضا(ع) را با ادبیات خاص خود و از طریق شبکههای اجتماعی به مخاطبان منتقل میکنند؛ اتفاقی که در عمقبخشی به نفوذ پیام اهلبیت(ع) در ذهن و دل آینده سازان کشورمان بسیار مؤثر بوده است.
وی همچنین از فراگیری حضور شرکت کنندگان در تمام استان های کشور در دوره چهارم جشنواره خبر داد و ادامه داد: در کنار استان خراسان رضوی که همیشه بیشترین مشارکت را داشته، استانهای تهران، اصفهان، قم و مازندران در رتبههای بعدی به لحاظ تعداد شرکت کننده در این دوره از جشنواره قرار دارند.
دبیر اجرایی چهارمین جشنواره رسانهای بینالمللی امام رضا (ع)، افزود: آثار ارائهشده در این دوره، به اذعان داوران و اعضای هیئتعلمی جشنواره که همگی از بزرگان رسانهای کشور هستند، از نظر محتوا، ساختار و تأثیرگذاری، قابلمقایسه با دورههای گذشته نیستند و شاهد جهش چشمگیری در کیفیت آثار، هستیم.
عماد با تصریح بر اینکه، تمام شرکتکنندگان این جشنواره را میتوان «خادمان رسانهای امام رضا(ع)» نامید، تصریح کرد: تولیدکنندگان محتواهای رسانه ای دینی؛ از یک پیام کوتاه در فضای مجازی تا یک مستند سینمایی بلند و مفصل، همه در راستای هدف ارزشمند خدمت به فرهنگ رضوی ایفای نقش می کنند و مبلغان پیام های ناب معرفتی و معنوی امام هشتم(ع) به شمار می روند.
وی در پایان، اعلام کرد: آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانهای بینالمللی امام رضا(ع)، شامگاه پنجشنبه، بیست و دوم خردادماه و در آستانه عید سعید غدیر خم، در جوار حرم مطهر رضوی، در مرکز همایشها و نمایشگاههای آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد و در این مراسم، از ۷۳ برگزیده این دوره از جشنواره درعرصه های مختلف رسانهای تقدیر به عمل خواهد آمد.
تولیت آستان قدس رضوی
