به گزارش آستان نیوز از بوشهر، مهران خوردهبین مقدم، ضمن تشریح اجرای برنامه حسنیه حرم در دهه اول ماه محرم، افزود: با توجه به اجرای خوب مراسم عزاداران در دهه اول، پیشنهاد اجرای این مراسم در دهه آخر صفر و همزمان با ایام شهادت امام رضا علیهالسلام برای استان داده شده است.
مدیر کانونهای خدمت رضوی استان بوشهر در جلسه هماهنگی آیین حسینیه حرم، بیان داشت: شیوهنامههای مربوطه در خصوص این مراسم، تاکید بر برگزاری عزاداری به شیوه سنتی است، تا زائران امام رئوف با آیینهای اقوام آشنا شوند.
وی با اشاره به اجرای آیینهای، دمامزنی پا منبری، سینهزنی سنتی و ایا مظلوم در آستان مقدس رضوی، اظهار داشت: برای اجرای این مراسم در نظر داریم حدود ۳۰۰ عزادار بوشهری به مشهد مقدس اعزام کنیم.
گفتنی است در پایان اعضای حاضر در این نشست به بحث و تبادل نظر پرداختند.
تلویزیون اینترنتی آستان نیوز