ابوالقاسم بهجت، معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی رضوی در گفتوگو با آستان نیوز، به اهمیت و ثمرات برپایی بازارچه دانشآموز محور «تکنیک، هنر، تکاپو»، اشاره کرد و گفت: دانشآموزان مدارس امام رضا (ع) در قالب فعالیت در این بازارچه، با رشد ساحت اقتصادی، تمرین کسبوکار میکنند.
تقویت توان کارگروهی، تقسیم وظایف و مدیریت کارها، از جمله مهمترین نتایج پرورش ساحت اقتصادی دانشآموزان، است.
وی همچنین، تقویت مهارتهای مالی و اقتصادی و نیز آشنایی با مفاهیم پایه خریدوفروش، قیمتگذاری، عرضه و تقاضا و مدیریت هزینهها را، از جمله ثمرات حضور عملی دانشآموزان در این بازارچه برشمرد و افزود: پرورش روحیه کارآفرینی، ایده پردازی، تولید و عرضه در محیط واقعی، تقویت اعتماد به نفس و مهارتهای ارتباطی در جهت ارتباط با مشتریان، توانایی معرفی کالا و فنون مذاکره، از دیگر مزیتهای حضور در چنین رویدادهای اجتماعی، است.
بهجت ،همچنین، آموختن مصرف بهینه و حمایت از تولید داخلی، ترویج فرهنگ خرید محصولات دستساز و کاهش مصرفگرایی را در شمار مهمترین فواید، بازارچههای کارآفرینانه دانش آموزی، عنوان کرد.
معاون آموزش بنیاد فرهنگی رضوی با بیان اینکه، 300 دانش آموز از 11 واحد دخترانه و پسرانه مدارس امام رضا(ع)، در بازه چهار روز، در سومین دوره بازارچه «تکنیک، هنر، تکاپو» مشارکت داشتند، اعلام کرد: بازارچه امسال، با مجموع 230 میلیون تومان فروش انواع محصولات و دستساختههای هنری و مهارتی، در مقایسه با دو سال گذشته که به ترتیب 53 و 30 میلیون تومان فروش داشته است، رشد 400 درصدی را نشان میدهد که این شاخصه نیز، از دستاوردهای کمی این رویداد دانش آموزی، محسوب میشود.
وی، در پایان ،یادآور شد: بیشترین میزان فروش به ترتیب به دبیرستان واحد10، متوسطه واحد9 و دبستان واحد2 و متوسطه واحد6 به صورت مشترک تعلق گرفت.
بیشترین محصولات به فروش رسیده نیز اعم از پارچههای الیاف طبیعی، چرمدوزی، نقره و زیورآلات، عسل، محصولات طبیعی و خوراکی، بودند.
تلویزیون اینترنتی آستان نیوز