به گزارش آستان نیوز، دکتر عبدالحمید طالبی در حاشیه ارتباط تلفنی با مردم از طریق سامانه ملی ۱۳۸، با اشاره به تجربه اخیر خود در ارتباط مردمی با نزدیک به ۳۷ نفر از مخاطبان موسسات تحت پوشش سازمان، بیان داشت: ارتباط مستقیم با مردم، مؤثرترین روش برای شناخت دقیق نیازها و مشکلات موجود است و به مسئولان این امکان را میدهد تا خدمات بهتری ارائه دهند.
وی افزود: در این ارتباط، بیشترین موارد مطرح شده مربوط به مهد الرضا(ع) و مدارس امام رضا (ع) بود، چه در حوزه مربیان و معلمان و چه در زمینه امکانات آموزشی و تسهیلات مدارس. متأسفانه در برخی مراکز مردمی و مشارکتی با مساجد، استانداردهای لازم رعایت نمیشود که امیدواریم با پیگیریهای لازم، این مشکلات مرتفع شود.
رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به مشکلات مالی برخی خانوادهها برای ثبتنام فرزندانشان در مدارس و مهدهای تحت نظارت آستان قدس، خاطرنشان کرد: سامانه ۱۳۸ فرصتی ارزشمند برای پیگیری و حل مسائل مردم بهصورت موردی و فوری فراهم کرده است و ما تمام تلاش خود را برای بررسی و رفع این مشکلات بهکار میبریم.
وی همچنین به مشکلات برخی کارکنان و دانشجویان اشاره و توضیح داد: در مواردی درخواستهایی مطرح میشود که امکان تحقق آن وجود ندارد؛ بهعنوان مثال، دانشجویی که در مقطع کارشناسی ارشد قبول شده اما واحدهای پیشنیازش را پاس نکرده، نمیتواند بهطور فوری فارغالتحصیل شود که این موارد نیز از طریق سامانه بررسی و پاسخ داده میشود.
طالبی در پایان تأکید کرد: سامانه ۱۳۸ یک ظرفیت ماندگار و صالحات باقی است که میتواند نقش مهمی در رفع مشکلات مردم ایفا کند و به ما کمک میکند تا بهصورت مستقیم با مخاطبان در ارتباط باشیم و مسائل آنان را در لحظه رصد و بررسی کنیم.