به گزارش آستان نیوز، او معتقد است «سواد فاطمهشناسی» ما، گاهی در حد یک برگ کتاب محدود میماند؛ درحالیکه حضرت زهرا (س) را باید در گسترهای از شکوه و عظمت شناخت که میتواند الگوی تمام زندگی انسان، باشد.
درحالیکه فاطمه (س) را باید همچون قرآن، جزءبهجزء و آیه به آیه، خواند و فهم کرد.
امام خمینی (ره)، حضرت فاطمه (س) را «انسان کامل» دانسته و معتقد بودند همه اسماء الهی و جلوههای معنوی در وجود ایشان تجلییافته است.
بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، خمینی کبیر (ره) بر پایه روایت امام موسی بن جعفر (ع)، شب قدر را به فاطمه (س) تفسیر میکنند؛ شبی که تقدیر انسان در آن رقم میخورد، و این خود نشان از عظمت بیمانند آن بانوی قدسی دارد.
حضرت فاطمه زهرا (س)، معجزهای در تاریخ و مایه افتخار هستی است؛ خورشیدی که بر تارک اسلام میدرخشد و فضایلش همتراز با فضایل بینهایت پیامبر اکرم (ص) و خاندان عصمت و طهارت است.
بنابراین، در شناخت مقام زهرایی، باید همه ابعاد وجودی ایشان را دید؛ از عرصههای فرهنگی و معنوی تا اجتماعی و سیاسی. فاطمه (س) نهتنها مظهر همه مکارم اخلاقی است، بلکه در عدالت، بخشش، علم، و دفاع از ولایت نیز، در قله انسانیت ایستاده است.
راه نجات انسان در همه دوران، مشق از مکتب فاطمی است. تعالی حیات بشری در شکوه این مکتب معنا مییابد؛ مکتبی که محور آن «حدیث کسا» و مدار آن، تدبیر الهی در زیست انسانی است.
رسیدن به مقام بندگی و خلافت الله، جز در صراط مستقیم فاطمه (س) ممکن نیست.
تلویزیون اینترنتی آستان نیوز