به گزارش آستاننیوز، این نشست به همت تالار محققان کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی با حضور محمد کامیار ارباب، کارشناس ارشد مهندسی کامپیوتر (گرایش نرمافزار) و جمعی از کارشناسان و محققان سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و علاقهمندان، چهارشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۴۰۴، در تالار «اندیشه» این کتابخانه، برگزار شد.
محمد کامیار ارباب، گفت: سئو، مجموعهای تکنیک در راستای بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستوجو است تا وبسایت در نتایج جستوجو برای عبارات جستوجو شده کاربر، رتبه بالاتری کسب کند. در واقع، سئو فرایندی است که در طی آن، ترافیک هدفمند حاصل از رتبهبندی ارگانیک موتورهای جستوجو به یک وبسایت، هدایت میشود.
مدرس کارگاه، افزود: بهطورکلی عملکرد موتورهای جستوجو شامل چهار مرحله اعم از خزش، نمایهسازی، رتبهبندی و ارائه نتایج، میشود.
وی در ادامه، ضمن معرفی مراحل کار موتورهای جستوجو، بیان کرد: بر اساس آخرین آمار ارائه شده درباره سهم بازار موتورهای جستوجو در جهان در یکساله گذشته (منتهی به اکتبر ۲۰۲۵ میلادی)، بیش از ۹۰ درصد کاربران از موتور جستوجوی گوگل، استفاده میکنند.
وی با محوریت جایگاه سئو در دنیای دیجیتال امروز نیز، گفت: سئو، دیگر یک تکنیک مجزا یا ابزار فرعی نیست، بلکه هسته مرکزی استراتژی بازاریابی دیجیتال پایدار، محسوب میشود.
کامیار ارباب، تصریح کرد: سئو به کسبوکارها کمک میکند تا نهتنها دیده شوند، بلکه به منبعی معتبر و قابلاتکا، تبدیل شوند.
وی مطالبی نیز با محوریت اهمیت و چرایی سئو، عواقب نادیدهگرفتن سئو، عوامل حیاتی بودن سئو برای کسبوکارها و ترافیک وبسایت و انواع آن، بیان کرد.
این عضو فعال تالار محققان کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی همچنین، گفت: شاهکلید موفقیت در سئو، درک این واقعیت است که سئو یک فرایند مستمر، نه یک رویداد یکباره و مقطعی است.
وی در ادامه، از بهینهسازی محتوایی، اعتباری و فنی، بهعنوان سه رکن اصلی فرایند سئو، نام برد و به ارائه توضیحاتی در خصوص سئوی داخلی، سئوی فنی و سئوی خارجی، پرداخت.
گفتنی است، تالار محققان کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با بهرهگیری از ظرفیت اعضای این تالار همچون استادان، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، نشستهای متنوعی را در طول سال، برگزار میکند.
تلویزیون اینترنتی آستان نیوز