به گزارش آستاننیوز، «خط اول»، عنوان نخستین اثری است که به قلم 10 نفر از دانشآموزان مقطع ابتدایی تا متوسطه دوره اول امام رضا(ع) در قالب داستان تهیه شده و تدوین و گردآوری آن را سمانه ناجی، بر عهده داشته است.
این اثر که توسط انتشارات داریوش به چاپ رسیده، محصول جمعی از نوقلمان مدارس امام رضا(ع) است که در آکادمی ادبی «نما»، اصول و مهارتهای نویسندگی را فرا گرفتند و با راهنمایی ناجی کارشناس حوزه کتاب بنیاد فرهنگی رضوی، دست به نگارش کتاب زدند. اثر بعدی این آکادمی نیز با محور «قصههای رضوی» در دست نگارش است.
علاوه بر این، مجموعه سهگانهای در حوزه آموزش رونمایی خواهد شد که یک بسته آموزشی منسجم برای توانمندسازی معلمان در عصر جدید ارائه میدهد.
این کتابها که با تیراژ بیش از ۱۵۰۰ نسخه منتشر خواهد شد، شامل «درسپژوهی مشارکتی (Collaborative Lesson Study) » نوشته ویکی اس. کولت، دانشیار دانشگاه آرکانزاس است که به معرفی الگوی ژاپنی «درسپژوهی» میپردازد. این رویکرد معلممحور، به معلمان کمک میکند تا به صورت گروهی و پژوهشمحور، طرحهای درسی خود را بهبود بخشند و از این طریق استقلال حرفهای خود را تقویت کنند.
کتاب دوم نیز با عنوان «مربیگری و راهنمایی متناسبسازیشده در تعلیم و تربیت»(Differentiated Mentoring and Coaching in Education) نیز اثر ویکی اس. کولت است و یک مدل نوین برای راهنمایی و مربیگری معلمان ارائه میدهد. این رویکرد،بر اساس نیازها و سطح تجربه هر معلم شخصیسازی میشود تا به رشد حرفهای و جلوگیری از فرسودگی شغلی کمک کند.
همچنین، کتاب سوم نیز «یادگیری پروژهمحور نوین در عصر دیجیتال» (Modern PBL: Project-Based Learning in the Digital Age) نام دارد که به قلم دنیل جونز، از پیشگامان آموزش فعال نگاشته شده است، این اثر راهنمایی عملی برای اجرای «یادگیری پروژه محور» در عصر دیجیتال و هوش مصنوعی است و به معلمان نشان میدهد چگونه با استفاده از پروژههای واقعی، مهارتهای تفکر انتقادی و خلاقیت را در دانشآموزان پرورش دهند.
انتخاب این سه کتاب که دو عنوان اول آن از انتشارات معتبر «تیچرز کالج پرس» دانشگاه کلمبیا و سومی از ناشر نوآور «تیچرگُلز» است، نشاندهنده یک رویکرد راهبردی برای ترکیب مبانی نظری مستحکم با راهکارهای عملی و فناورانه است.
تلویزیون اینترنتی آستان نیوز