به گزارش آستان نیوز، حجتالاسلاموالمسلمین خاموشی، مدیر واحد ارزیابی رویدادهای فصلی دارالعلم در گفتوگو با خبرنگار ما، از اجرای ارزیابیهای چندلایه و هدفمند برای بررسی کیفیت برنامههای آموزشی، علمی و اجرایی دارالعلم خبر داد و گفت: این ارزیابیها با مشارکت اساتید، طلاب و فضلای محترم انجام میشود و نقش مهمی در ارتقای سطح برنامهها، دارد.
وی، اظهار داشت: نخستین بخش ارزیابی به کلاسهای برگزارشده اختصاص دارد که در آن، تمامی کلاسها از نظر اساتید، محتوای آموزشی و شیوه ارائه مورد بررسی و ارزیابی، قرار میگیرد. همچنین درصورتیکه در کنار کلاسها، نشستهای علمی، جلسات اخلاق یا میزگردهای علمی برگزار شود، این برنامهها بهصورت مستقل و جداگانه از سوی طلاب و فضلای گرامی، ارزیابی میشود.
مدیر واحد ارزیابی رویدادهای فصلی دارالعلم، افزود: ارزیابی دیگر از طریق مصاحبه با اساتید محترم انجام میشود که محور آن، سیاستهای کلی دارالعلم، محتوای برنامهریزیشده برای ارائه و خط ومشی برنامههای علمی است.این بخش از ارزیابی، نقش مهمی در همافزایی دیدگاههای علمی و بهبود جهتگیری برنامهها، دارد.
وی، ادامه داد: بخش دیگری از ارزیابیها با مشارکت طلاب، فضلای گرامی و اساتید محترم نسبت بهتمامی امور فرهنگی، اجرایی و پشتیبانی دارالعلم انجام میشود تا نقاط قوت و ضعف این حوزهها، بهصورت دقیق شناسایی شود.
حجتالاسلاموالمسلمین خاموشی با اشاره به اهمیت دریافت بازخوردهای تکمیلی، تصریح کرد: علاوه بر ارزیابیهای تعریفشده، پیشنهادها و انتقادات اساتید و فضلای شرکتکننده در برنامههای دارالعلم بهطور ویژه اخذ میشود.
این دیدگاهها پس از دستهبندی موضوعی و تفکیک به موضوعات کلی و جزئی، در اختیار مسئولان محترم قرار میگیرد تا در مسیر افزایش کیفیت و اثربخشی برنامهها، مورد استفاده قرار گیرد.
وی در پایان، تأکید کرد: هدف اصلی از این فرایندهای ارزیابی، ارتقای سطح علمی، بهبود کیفیت اجرایی و تقویت رضایتمندی شرکتکنندگان در رویدادهای فصلی دارالعلم است.
تلویزیون اینترنتی آستان نیوز