کد خبر : ۷۰۲۸۱۴
۰۰:۱۶

۱۴۰۴/۱۰/۰۴

نمایشگاهی مملو از پرسش، جستجوگری و یادگیری در دبستان امام رضا (ع)

نمایشگاهی مملو از پرسش، جستجوگری و یادگیری در دبستان امام رضا (ع)
ابتدایی دخترانه امام رضا (ع) واحد ۵ در طول هفته پژوهش، «نمایشگاه هفته پژوهش و کاوشگری» را، با هدف تشویق دانش‌آموزان به پژوهش و نمود فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی کادر خود، دایر کرده است.

به گزارش آستان نیوز، لیلا محمدزاده، مدیر ابتدایی دخترانه امام رضا (ع) واحد ۵ در جریان برپایی نمایشگاه هفته پژوهش در این مدرسه، به جزئیات برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه علمی و آموزشی، از تاریخ ۲۱ لغایت ۲۵ آذرماه، مقارن با هفته پژوهش و نوآوری، در دبستان دخترانه امام رضا (ع) دایر شده و سعی شده تا با شعار «پژوهش، کاوش‌گری، آینده‌سازی؛ با تمرکز بر مهارت‌های پژوهشی و هویت دختر ایرانی»، دانش آموزان بیشتر از همیشه به پرسش‌گری و تحقیق دعوت شوند.

وی، هدف از طراحی و اجرای این نمایشگاه را که در طول یک‌ماهه به سرانجام رسیده است، «آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‎های پژوهشی» مانند مشاهده، استدلال، ثبت اطلاعات و استنتاج، «پیوندخوردن پژوهش با زندگی روزمره» در قالب سواد مالی، سواد رسانه، سلامت و...، «تقویت هویت دختر ایرانی» از مسیر تأثیر بر حس خوب درونی، سواد عاطفی و معرفی بانوان پژوهشگر موفق ایرانی عنوان کرد.

محمدزاده ادامه داد: این نمایشگاه مشتمل بر ۸ غرفه؛ ریاضیات کاربردی، فرهنگ و هنر، دین و اندیشه، تغذیه و سلامتی، نجوم و رباتیک، علوم پایه، سلامت روان، نجوم و رباتیک و همچنین برنامه‌های جانبی نظیر دیوار سوال و شگفتی، ارائه دستاورد‌های پژوهشی دانش آموزان و نیز میز معما‌های علمی است.

وی، فرایند حضور و استفاده دانش‌آموزان مدرسه از محتوای علمی این نمایشگاه را مبتنی بر رویکرد پرسش‌گری عنوان و ابراز کرد: دانش‌آموزان از ابتدای مسیر نام‌نویسی در اپلیکیشن در نظر گرفته شده، باید به سؤالات پیش‌بینی شده پاسخ می‌دادند تا با دریافت مجوز، امکان ورود به غرفه‌ها را پیدا کنند.

در هر غرفه، یا یکی از دانش‌آموزان و یا یکی از والدین متخصص، معرف معلومات آن بخش بودند. دانش‌آموزان به‌صورت گروه‌بندی شده از غرفه‌ها بازدید کردند و پس از هر بازدید، به سؤالات طراحی شده مبتنی بر محتوای آن غرفه، با مشورت سرگروه خود پاسخ دادند.

مدیر ابتدایی امام رضا (ع) واحد ۵ ادامه داد: هر سوال، امتیاز خاص خود را دارد و دانش‌آموزان در انتخاب سوالات ساده‌تر با امتیاز کمتر و پرسش‌های دشوارتر با امتیاز بالاتر مخیر بودند. در نهایت، مجموع امتیازات کسب شده توسط اعضای هر گروه، نوع جایزه‌ای که دریافت می‌کردند، مشخص می‌کرد.

وی، ارزیابی دانش و توانایی‌های فردی و گروهی دانش‌آموزان توسط کادر مدرسه، ترغیب دانش‌آموزان به کارگروهی و تشویق آنان به پرسش‌گری، کاوش و پژوهش، رفع نقاط ضعف در جمع هم‌کلاسی‌ها و رشد همه‌جانبه، به اشتراک گذاشتن نقاط قوت، ترغیب به تحرک و تلاش‌گری و پاداش گرفتن مبتنی بر تلاش بیشتر، آشنایی با حوزه‌های مختلف علم به‌صورت قابل‌مشاهده و تجربه، را از جمله فواید این نمایشگاه متفاوت معرفی کرد.


گزارش خطا

ارسال نظرات
  • پربازدیدترین
  • آخرین اخبار
پخش زنده

تلویزیون اینترنتی آستان نیوز

پویش ها