سیدمهدی خزائیفر، مدیر دبستان پسرانه امام رضا (ع) واحد۲ در گفتوگو با آستاننیوز، با اشاره به برگزاری آیین پایان سال تحصیلی پایه ششم در این واحد آموزشی اظهار داشت: هر ساله در پایان سال تحصیلی دانشآموزان پایه ششم، آیین دانشآموختگی، با هدف ارج نهادن به تلاش علمی و رشد همهجانبه تربیتی برگزار میشود. ما واژه «فارغالتحصیلی» را برای این مراسم مناسب نمیدانیم و دانشآموزان را یادگیرندههای مادامالعمر میدانیم.
وی با بیان اینکه رویکرد تربیتی و آموزشی دبستان امام رضا (ع) واحد ۲ بر اساس رشد همهجانبه و متعادل دانشآموزان مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بنا شده است، افزود: در این مجموعه تلاش میشود در بستر آموزش علمی باکیفیت، ضمن شناسایی استعدادها و پرورش توانمندیها، زمینههای مختلف اخلاقی، دینی و تربیتی نیز بهصورت همزمان تقویت شود.
خزائیفر با اشاره به برگزاری آیین دانشآموختگی پایه ششم و نیز جشن الفبای پایه اول گفت: در آیین دانشآموختگی، ۱۵۴ دانشآموز پایه ششم به همراه خانوادهها، حضور داشتند. همچنین در جشن الفبای ۱۲۰ دانشآموز پایه اولی نیز برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از بخشهای مهم این مراسم، سوگندنامه و تجدید میثاق با امام رضا (ع) بود تا دانشآموزان در مسیر علمآموزی، اخلاق، ادب و وفاداری به ارزشهای دینی و ملی گام بردارند.
مدیر دبستان پسرانه امام رضا (ع) واحد۲ همچنین تأکید کرد: هدف اصلی این جشنها و برنامهها، رقم زدن تجربهای ماندگار و شیرین برای دانشآموزان و خانوادهها است که با همکاری و همافزایی هر دو گروه همکاران آموزشی و پرورشی در کنار یکدیگر اتفاق میافتد.
تلویزیون اینترنتی آستان نیوز