پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۰۴

همدلی دختران مدرسه امام رضا(ع) با یک مادر گرفتار 

بهانه کار خیرشان شاد کردن سردار دل‌ها در روزهای سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی بود، به همین خاطر جمعی از دختران دهه هشتادی‌ مدرسه امام رضا(ع) با دوستان هم‌محله‌ای خود یکدل شدند تا گرهی از مشکلات زندگی یک خانواده گرفتار باز کنند.

به گزارش آستان نیوز، وقتی به نهادینه‌سازی و تقویت همکاری مدرسه با کانون‌های مذهبی محله در سند ملی تحول بنیادین آموزش پرورش توجه شود، پیوندهای مدرسه و مسجد محکم می‌شود، طوری که نه فقط اهالی یک محله، بلکه مثل اتفاق مبارکی که در یکی از محلات منطقه سجاد رقم خورده، فرزندان خانواده‌هایی چند کیلومتر آن طرف‌تر هم از آثار و برکاتش برخوردار می‌شوند.  
این یکی از رویکردهای مورد توجه بنیاد فرهنگی رضوی است و مدارس امام رضا(ع) در طول سال تحصیلی در قالب‌های مختلفی نسبت به آن همت دارند.
 

و اما ماجرای یک درخواست

یکسال پیش بود که مادر یک خانواده کم بضاعت از روستایی در مسیر کلات برای حمایت از فرزندانش از بروبچه‌های پاتوق مسجد امام سجاد(ع) که بیشتر اعضایش دانش آموزان دهه هشتادی هستند، ‌کمک خواست. روزهایی که هنوز شرایط کرونایی در کشور حاکم بود و دو پسرش برای عقب نماندن از درس و کلاس‌های مجازی، نیاز به تلفن هوشمند داشتند. 
حسن، کلاس سومی بود و برادرش کلاس اولی و مادرشان چند سالی است که با فوت همسرش، دست‌تنها پسرانش را بزرگ می‌کند. با کمک بچه‌های پاتوق، خیلی زود مشکل پسرها حل شد ولی وقتی برای سر زدن به خانه آنها رفتند، دیدند که حال و اوضاع‌شان خیلی ناخوش‌تر از کمک آنها است. 
از آنجا بود که ماجرای خدمت‌رسانی به خانواده آنها جدی‌ شد. از بازسازی ساختمان منزل و آماده‌سازی زمین کاشت زعفران گرفته تا خرید همه لوازم منزل، لباس و احتیاجات تحصیلی پسرانش. اما از آنجایی که خانه آنها جایی بین دو روستاست، به هیچ امکانات خدماتی مثل آب، برق، گاز و تلفن دسترسی نداشتند و فقدان لوله‌کشی آب بیشتر از همه آنها را اذیت می‌کرد.
به همین خاطر الهه دوست آبادی مربی تربیتی متوسطه واحد 6 امام رضا(ع) که از فعالان پاتوق مسجد امام سجاد(ع) است، تعدادی از دانش آموزان پایه هفتمی مدرسه را به پاتوق دعوت کرد و ماجرای این خانواده گرفتار را تعریف کرد. 
 

همدلی دختران مدرسه امام رضا(ع) با «مادر حسن»


این اولین باری نبود که دانش آموزان این مدرسه کار خداپسندانه‌ای را در مسجد محل به سامان می‌رساندند، چون فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی متنوعی در طول سال توسط معاونت پرورشی واحد 6 امام رضا(ع) به منظور برقراری پیوند دانش آموزان با مسجد برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، برای همین دخترها برای مشارکت استقبال نشان دادند. 
دوست آبادی به دانش آموزان گفت: دخترای من، همان طور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند؛ اگر می‌خواهید کار خیرخواهانه کنید، روی مشکلات یک منطقه متمرکز شوید تا به حد قابل قبولی برسد، بعد به سراغ مشکلات مناطق دیگر بروید؛ امروز رسالتی بر عهده من و شماست. اینکه با همدلی، باری از زندگی این مادر برداریم. در حال حاضر به منبع آب نیاز دارند.  
روزها، روزهای سومین سالگرد شهادت قاسم سلیمانی بود و به همین بهانه هم اسم حرکت‌شان را گذاشتند: «به حساب حاج قاسم». 162 نفر از دختران متوسطه 6 امام رضا(ع) 6 میلیون تومان کمک کردند و در مجموع با کمک‌های دیگر دانش آموزان عضو پاتوق، مبلغ 17 میلیون تومان جمع شد و چند روزی است که منبع آب نصب شده.
حالا بعد از یکسال تلاش بچه‌مسجدی‌های محله امام سجاد(ع)، زندگی مادر حسن و پسرهایش سروسامان گرفته و چند وقت است بنا دارند صندوق قرض الحسنه روستا را راه بیندازند تا اهالی روستا ضمن دریافت کمک اقتصادی، از حال یکدیگر و خانوادهایی مثل مادر حسن بیشتر با خبر شوند. 
گزارش از سارا صالحی

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی