پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:
۱۴۰۱-۱۲-۱۲

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نسخه حل مشکلات جوامع اسلامی است

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی فرهنگ ایثار و شهادت را نسخه حل مشکلات جوامع اسلامی دانست و گفت: تبیین و ترویج این فرهنگ، رسالت عظیمی است که خانواده شهدا پرچم‌دار انجام آن هستند و حداقل کاری که می شود انجام داد زنده نگه داشتن یاد و نام و خاطره شهداست .

به گزارش آستان نیوز، مالک رحمتی که در جمع میهمانان یادواره شهدای رسانه محور مقاومت سخن می‌گفت، اظهار کرد: آنچه دین مبین اسلام را به پیروزی رساند، از آن صیانت کرد و تاکنون حفظ کرده و ان شاالله به دست آخرین منجی بشریت امام زمان (عج) خواهند رساند، چیزی جز تداوم فرهنگ ایثار و شهادت  در جامعه نیست و خوشا به حال شما که  عاملان و حافظان این فرهنگ هستید و بهترین سرمایه عمرتان یعنی فرزندان عزیز خود را در راه دین خدا تقدیم کردید. بدانیم ملتی که فرهنگ ایثار و شهادت طلبی دارد در هیچ عرصه ای شکست ندارد. و امروزه شاهدیم در جوامعی که این فرهنگ زنده و پویا است بر همه مشکلات دیر یا زود فائق آمده و دشمنان خود را وادار به عقب نشینی می کنند  . 
رحمتی خطاب به خانواده‌های شهدای حاضر در این جمع گفت: امروز، عزت و شرف جبهه مقاومت در منطقه و در سراسر جهان، مدیون ایثارگری های شهدا و خانواده شهداست و آنچه که امروز خواب راحت را از چشم دشمنان ما گرفته نیز زنده بودن این فرهنگ ایثار و شهادت است که توسط شما حفظ و ترویج می‌شود. 
رحمتی ادامه داد: این فرهنگ صرفا مرتبط به نبرد و مقاومت در جبهه‌های حق علیه باطل نیست بلکه اگر ما می‌خواهیم بر مشکلات جامعه اسلامی در ابعاد مختلف فائق آییم نیز، نسخه نجات ما در تبیین، ترویج و نهادینه کردن همین فرهنگ ایثارگری و فداکاری است.
وی افزود: آنچه که فرزندان شما را  در نبرد حق علیه باطل به پیروزی رساند توجه آنان به خداوند بود و کسی که به خداوند اعتقاد داشته باشد از دشمنان و امکانات جنگی آنان و همچنین توطئه های خبیثانه هیچ ترس و واهمه ای ندارد لذا یکی از وظایف پیروان این مکتب، تبیین نگاه توحیدی در جوامع است و امید است خانواده شهدا که در عمل این اندیشه را پیاده کردند، آن را تبلیغ و ترویج کنند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، تبعیت از ولی‌فقیه را دومین عنصر کلیدی در فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: فرزندان شما که در کشورهای محور مقاومت، رشادت و دلاوری به خرج دادند و مایه افتخار کشورهای جهان اسلام شدند، مطیع ولی فقیه بودند و امروز ما به عنوان پیروان مکتب شهدا نیز باید از آنچه ولی‌فقیه درباره محور مقاومت مطرح می‌کنند، تبعیت و پشتیبانی کنیم زیرا مردمی که از رهنمودهای امام خود تبعیت عملی می‌کنند همواره پیروز خواهند شد .
وی اراده آهنین و اخلاص شهدا را سومین عنصر فرهنگ ایثار ذکر کرد و افزود: همه این عناصر و ویژگی‌ها در فرزندان شهید شما بود و برای آنکه بتوانیم نسل امروز و آینده، ادامه دهنده راه آنان باشند، باید این عناصر مهم را در تربیت آنها لحاظ کنیم. که این مفاهیم در وصیت نامه های این شهدای بزرگوار موج می زند و جز پیام ها و  توصیه های درس آموز شهداست.

رحمتی در بخش دیگر سخنان خود گفت: اخلاص، ایثار، فداکاری، گذشت، رشادت، دلاوری، مقاومت و صبوری در تمامی جبهه های مقاومت موج می زند و باید این گنجینه غنی را به مردم دنیا معرفی کنیم که در این مسیر نیازمند ابزار رسانه هستیم.
وی ادامه داد: امروز دشمنان اسلام با وجود آنکه در همه عرصه ها با شکست مواجه می شوند، شکست خود را با امپراطوری رسانه ای خود پوشش می دهد. اما متاسفانه ما با وجود  پیروزی ها وحماسه های عزت آفرین در جبهه های مقاومت، به دلیل اینکه نمی توانیم اهمیت و بزرگی و پیام آن را از طریق رسانه و به‌طور دقیق و کامل نشان دهیم، با چالش روبرو می شویم و اینجاست که جای ظالم و مظلوم را عوض می کنند. لکن معتقدیم امروز آگاهی بخشی به مردم دنیا و معرفی دسیسه های استکبار جهانی،وظیفه مجاهدان فعال در جبهه مقاومت است و هر جا صحنه را شفاف و تبیین و تحلیل درستی صورت می گیرد، افکار عمومی همراه جبهه مقاومت شده و حقانیت و مظلومیت این جبهه به اثبات می رسد .
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ابراز امیدواری کرد محور مقاومت با بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت رسانه و کار های هنری، در نشان دادن جلوه های حق و معرفی نقشه های باطل، عملکرد گسترده و قوی‌تری داشته باشد و انسانهای آزاده بیشتری را در نقاط مختلف جهان  همراه جبهه مقاومت می سازد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

افطار تولیت آستان قدس رضوی در جمع نیروهای خدمات عمومی حرم امام رضا(ع)
تولیت آستان قدس رضوی در جمع نیروهای خدمات عمومی حرم مطهر امام رضا(ع) حضور یافت و ضمن تقدیر از تلاش‎های آنان در حفظ…

تلویزیون اینترنتی