پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۳۱

«آشیانه ولایت»؛ نمایشگاه ارادت هنرمندان جهان اسلام به اهل بیت

همزمان با روز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه كرامت، نمايشگاه فرهنگي و هنري «آشيانه ولايت» به همت مديريت زائران غيرايراني حرم مطهر رضوي در بارگاه ملكوتي امام رضا(ع) افتتاح شد.

به گزارش آستان نيوز، مصطفي فيضي، مدير عالي حرم مطهر رضوي در آيين افتتاحيه اين نمايشگاه هنري با اشاره به اينكه حرم مطهر امام رضا(ع) نقطه اتصال قلب‌ عاشقان اهل بيت(ع) به يكديگر است، گفت: حرم مطهر رضوي هر سال ميزبان 30 ميليون زائر ايراني و غيرايراني است و رسالت‌ ما خدمت شايسته به عاشقان و دلدادگان به اهل بيت عصمت و طهارت است.
وي با بيان اينكه مديريت زائران غيرايراني حرم مطهر رضوي يكي از بخش‌هاي خدمت رسان به زائران كشورهاي غرب آسيا، آسياي مركزي و ... است، افزود: همزمان با روز ميلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و به مناسبت آغاز دهه كرامت، به همت اين مديريت، نمايشگاه فرهنگي و هنري عُش الولايه به معناي آشيانه ولايت با هدف به تصوير كشيدن فضايل اهل‌بيت(ع) آماده سازي و افتتاح شد.
 

انتقال مفاهيم ديني در قالب آثار هنري و ارزشي
مدير عالي حرم مطهر رضوي تاكيد كرد: اين نمايشگاه مملو از آثار هنري و ارزشي خلق شده توسط دلدادگان به اهل بيت(ع) در سراسر دنياست كه براي خلق اين آثار از جان مايه گذاشته‌اند و حاصل ماه‌ها تلاش هنرمندانه و عاشقانه است.
وي ادامه داد: آثار هنري كه توسط هنرمندان در اين نمايشگاه ارائه شده، عشق و ارادت آن‌ها نسبت به اهل بيت(ع) را نشان مي‌دهد و مفاهيم هر يك از اين آثار هنري، بيانگر يك واقعه و رويداد عظيم بر اساس آيات و روايات دين مبين اسلام است و هر كدام از اين آثار پيام‌هاي متعددي را نسبت به حقانيت مسلمانان و شيعيان به مخاطبان مخابره مي‌كنند.
مديرعالي حرم مطهر رضوي با تاكيد بر اينكه با توجه به نابودي مرزهاي ديانت، اخلاق و انسانيت در دنياي كنوني، همچنان به بركت وجود اعتاب مقدسه در ايران، عراق و سوريه هنوز عاشقان اهل بيت(ع)، انسانيت، اخلاق و كرامت انساني وجود دارند، خاطرنشان كرد: بر اين اساس مي‌توان ادعا كرد كه بهره‌گيري از هنر، ارتباطات، مكتب و اخلاق همه گرداگرد دين مثمرثمر و تاثيرگذار خواهد بود و موجب انتقال زيبايي‌هاي كلام معصومين به سايرين مي‌شود.
 

حرم مطهر رضوي مرکز هنر ايراني- اسلامي
حجت الاسلام و المسلمين سيدمحمد ذوالفقاري؛ مدير زائران غير ايراني حرم مطهر رضوي نیز در بخش ديگر از اين مراسم با اشاره به تاريخچه غني هنر ايراني- اسلامي در حرم مطهر رضوي، اين بارگاه نوراني را نگين اعتاب مقدسه و اماكن متبركه و مزارات اسلامي در حوزه هنر دانست و گفت: نمايشگاه فرهنگي و هنري آشيانه ولايت از 31 ارديبهشت ماه در رواق دارالرحمه واقع در صحن جمهوري اسلامي گشايش يافته و به مدت 10 روز ميزبان زائران، مجاوران و هنردوستان در حرم مطهر رضوي است.
وي ادامه داد: بيش از 150 اثر هنري توسط هنرمندان خوش ذوق مسلمان از كشور‌هاي كويت، بحرين، عراق، سوئد، استراليا و ... با همكاري موسسه آفرينش‌هاي هنري آستان قدس رضوي، اداره كل ارشاد خراسان رضوي و بنياد بين المللي هنري امام رضا(ع) براي نمايش در نمايشگاه ارسال شده كه هم اكنون در معرض ديد تماشاگران قرار گرفته است.
مدير زائران غير ايراني حرم مطهر رضوي اضافه كرد: همچنين كارگاه زنده خلق آثار هنري استاد عبدالرضا صالح از كشور كويت و استاد طالبيان از هنرمندان خراسان در حاشيه نمايشگاه برپاست كه بر جذابت نمايشگاه و آشنايي بيشتر مردم با خلق آثار هنري مي‌افزايد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دیدار تولیت آستان قدس رضوی با دو خانواده خاص و خیرخواه مشهدی 
تولیت آستان قدس رضوی در منزل دو خانواده خیرخواه مشهدی که علی‎رغم برخورداری از دو فرزند، سه کودک با شرایط خاص را به…

تلویزیون اینترنتی