پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۵-۳۰

صدای تولید از کارخانه سنگ‌بری نهبندان به گوش می‌رسد/تولید 6500 مترمربع انواع سنگ

کارخانه سنگ بری نهبندان که پس از ۵ سال توقف، با حمایت آستان قدس رضوی در عید فطر امسال به چرخه تولید بازگشت، همچنان با قدرت به فعالیت خود ادامه داده و تاکنون 6500 متر مربع سنگ پلاک و موزاییک در این کارخانه تولید شده است.

به گزارش آستان نیوز، با توجه به محدودیت استحصال سنگ کپه یا همان سنگ قله از معادن، تمام محصول تولید شده در کارخانه سنگ بری نهبندان برای توسعه صحن‌های متبرکه حرم مطهر رضوی همچون اجرای سنگ فرش صحن رضوان که در دست احداث می‌باشد، اختصاص پیدا کرده است.
مدیرعامل شرکت صنایع، معادن و عمران رضوی، راه‌اندازی این کارخانه پس از 5 سال توقف را اقدامی مهم در راستای تحقق شعار سال 1402 مبنی بر «مهار تورم، رشد تولید» دانست و اظهار کرد: کارخانه سنگ بری نهبندان در یکی از محروم‌ترین مناطق کشور واقع شده که با هدف اشتغالزایی برای نیروهای بومی، جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و توسعه بهره‌برداری از معادن کشور، دوباره به چرخه تولید بازگشته است.
دکتر مهدی قربانی گفت: در حال حاضر و در مراحل ابتدایی راه‌اندازی این کارخانه 15 نفر مشغول به کار شده‌اند که 10 نفر از آن‌ها جزء بومی‌های همان منطقه هستند.
او افزود: ورود دوباره کارخانه سنگ بری نهبندان به چرخه صنایع تولیدی و معدنی کشور، زمینه اشتغال غیرمستقیم را برای حدود 70 نفر نیز فراهم کرده است.
مدیرعامل شرکت صنایع، معادن و عمران رضوی با اشاره به ظرفیت تولید سالانه بیش از 60 هزار متر مربع انواع سنگ در این کارخانه تصریح کرد: سنگ‌های پلاک و موزاییک از ارزشمندترین محصولات در بازار تولید مصالح ساختمانی هستند که فرآوری آن‌ها ارزش افزوده قابل توجهی را به دنبال خواهد داشت.
او گفت: در تلاش هستیم تا در ادامه بتوانیم در کنار تامین نیاز داخل، این محصولات را به بازار کشورهای منطقه به ویژه حاشیه خلیج فارس صادر کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

پیوند مردم را با ائمه اطهار(ع) پس از محرم و صفر حفظ کنیم
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت حفظ پیوند با ائمه اطهار(ع) در طول سال گفت: حفظ پیوند با امام حسین(ع) و امام رضا(…

تلویزیون اینترنتی