پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)،
۱۴۰۲-۰۹-۲۸

سومین کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز آغاز به کار کرد 

سومین کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز به میزبانی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) آغاز به کار کرد.

به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مودب در آیین افتتاحیه این کنگره که صبح امروز سه شنبه در پردیس خواهران دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد، عنوان کرد: این کنگره در نشست ها و گفت وگوهای فراوانی تدارک شده است و مقالات فراوانی به دبیرخانه این کنگره رسیده است.
وی ابراز کرد: مقالات در حاشیه آئین اختتامیه این کنگره طی دو روز در قالب کمیسیون ها و کمیته‌های متعددی ارائه می‌شود که با ارائه این مقالات  فرصت علمی خوبی در اختیار محققان و پژوهشگران قرار خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین مودب در ادامه بازخوانی فلسفه این  کنگره را علاوه بر گفتمان‌سازی، رسیدن به مرجعیت ائمه بویژه عالم آل محمد(ع) در دانش‌‌ها و علوم روز دانست.
 

توسعه تمدن اسلامی در ایران با حضور امام رضا(ع)
وی خاطر نشان کرد: امام رضا(ع) تنها امامی هستند که چند سالی در ایران حضور یافتند و طی این سال ها مناظرات و گفت وگوهای فراوانی با گروه‌های فکری متفاوت انجام دادند.
دبیر علمی کنگره بین المللی امام رضا(ع) و علوم روز در ادامه کتاب "عیون اخبار الرضا " را از بهترین آثار با محوریت امام رضا(ع) ذکر کرد و افزود: این اثر در قرن چهارم هجری و توسط شیخ صدوق با موضوع زندگی و سیره حضرت نگاشته شده است و دریایی از معارف است که می‌تواند بخشی از آنها مربوط به علوم روز باشد.
رئیس دانشگاه الهیات قم حضور امام رضا(ع) در خراسان را زمینه ساز توسعه تمدن اسلامی در ایران عنوان کرد و گفت: حضرت رضا(ع) حدود سه سال از عمر با برکت خود را در ایران سپری کردند و به واسطه گفت وگو ها و مناظراتی که با مذاهب مختلف، اهل کلام و گروه های اجتماعی داشتند، دوران طلایی را به وجود آورد تا ایشان مبتنی بر مسایل روز نکات ارزشمندی را بیان کنند.
به گفته این استاد دانشگاه، در برخی نشست های تخصصی این کنگره، توسط اساتید و محققان مکرر عنوان شد که در بسیاری امور یک روایت از ائمه معصوم(ع) منشأ قرائن است که کارگشا بوده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی