پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۲۸

رفع یک نیاز توسط موسسه جوانان آستان قدس رضوی / تاسیس ۳ فضای اردویی ویژه جوانان

موسسه جوانان آستان قدس رضوی، در حوزه برنامه‌های اردویی ویژه نوجوانان و جوانان با تدوین و طراحی برنامه های اردویی و راه اندازی چند مجموعه اردویی، خدمات متنوعی را به مخاطبان خود ارائه می دهد.

به گزارش آستان نیوز، موسسه جوانان آستان قدس رضوی هم اکنون 3 اردوگاه فرهنگی تفریحی به منظور برگزاری برنامه های این موسسه در حوزه های اردویی در اختیار دارد که در این گزارش با آن ها آشنا می شویم.

اردو؛ تجربه ای متفاوت
اردو فوق برنامه ای جذاب و هیجان انگیز است که به دلیل همزیستی همسالان، هر چند در زمانی کوتاه آن هم در دل طبیعت مورد استقبال همه گروه های سنی قرار دارد. تعامل با دوستان خارج از فضاهای رسمی، تجربه زندگی در طبیعت، کسب مهارت های تجربی، مهارت های بین فردی و اجتماعی، نظم و... در مجموع تربیت و تعالی مخاطبان در بسترهای دوستانه و غیررسمی از اهداف اصلی اردوها به شمار می روند.

رفع یک نیاز توسط آستان قدس رضوی
گرچه ضرورت برگزاری اردوهای تحصیلی، فرهنگی و یا تربیتی- آموزشی بر کسی پوشیده نیست اما برگزاری اردو خود نیازمند بستری مناسب چون وجود اردوگاه هایی در دل طبیعت، ایمن و با تجهیزات ورزشی، تفریحی، آموزشی و... است. کمبود فضاهای اردویی در استان خراسان رضوی و اردوگاه های به روز و مجهز در سطح کشور، آستان قدس رضوی را بر آن داشت تا با بررسی نیاز های اردویی نسل آینده نخستین اردوگاه آستان قدس رضوی درکشور را در مساحتی به وسعت 70 هکتار در اسفندماه 1395 افتتاح نماید.
 

اردوگاه امام رضا(ع) با 25 بازی آموزشی تربیتی
اردوگاه فرهنگــی تربیتــی امــام رضــا علیه السلام، یکی از شاخص ترین اردوگاه های فرهنگی و تربیتی کشور و پیشتاز در طراحی و اجرای اردو های برنامه محور در سطح کشور است که در مجموعه ییلاقی متعلق به موقوفات حضرت رضا علیه السلام در منطقه خوش آب و هوای بیلدر طرقبه در مساحتی به وسعت 70 هکتار از اسفندماه 1395 آغاز به فعالیت کرد.
جانمایی اردوگاه در فضایی مشجر و در دل طبیعت، در نزدیک ترین مکان ممکن به شهر مشهد، با تنوع بیش از 25 بازی آموزشی تربیتی وپیش بینی همه نیاز های اردوگاهی مخاطب با تمامی امکانات رفاهی، ورزشی، تفریحی، آموزشی و تربیتی به ارائه خدماتی هدفمندو مطلوب می پردازد. در حال حاضر و به لطف این اندیشه داهیانه تولیت آستان قدس رضوی سالیانه ده ها هزار نفر از نوجوانان و جوانان نه تنها از استان خراسان رضوی بلکه از سراسر کشور از خدمات این مجموعه بهره مند می شوند.
 

مجتمع دانشجویی امام رضا(ع)
با توجه به نقش تاثیرگذار دانشجویان در توسعه و آینده کشور و از دیگر سو نقش فعالیت های فرهنگی منسجم و هدفمند برای آنان در راستای آماده سازی فضا برای رشد معنویت و نیز فعالیت های فکری و فرهنگی در این حوزه، که همواره از تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی بوده است، مجتمع دانشجویی امام رضا علیه السلام در سال 1397 افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
دارابودن محتوای غنی جامع و کامل متناسب با نیاز های روز کشور و رصد مسائل فرهنگی و اجتماعی با به روز رسانی محتواها و فرایند ها در راستای ارائه خدماتی شایسته همواره این مهم مورد تاکید برنامه ریزان این مجموعه بوده است.
این مجموعه با مساحتی بالغ بر 5 هزار متر مربع و در نزدیکی بارگاه ملکوتی حضرت رضا علیه السلام (بین میدان بسیج و فدائیان اسلام۲) در جهت بسترسازی و حمایت از اردوهای زیارتی دانشجویان زیارت اولی، نخبه و محروم سایر شهرستان‏ها و در مرحله بعد ساماندهی اردوهای تشکیلاتی دانشگاه‎های سراسرکشور  به هزاران دانشجو خدمات ارائه نموده است.
از زیر ساخت های این مجتمع علاوه بر پذیرایی و اسکان دانشجویان سراسر کشور با ظرفیتی بالغ بر ۴۰۰ نفر در روز، می توانیم به ظرفیت سالن همایش، کلاس های آموزشی، پاتوق کتاب و پاتوق اندیشه اشاره نمود. 
 

مجتمع اردویی آموزشی
موسسه جوانان واقع در خیابان کوهسنگی مشهد به لحاظ گستردگی مساحت یکی دیگر از ظرفیت های اردوگاهی این مجموعه به شمار می رود که می توان از آن به عنوان تنها محیط اردوگاهی با تجهیزات و امکانات در مرکزیت شهر مشهد یاد کرد. این مجموعه با تلاش خادمان فرهنگی آستان قدس رضوی از یک محیط صرفا اداری، آموزشی به محیطی اردوگاهی و تفریحی مبدل شده است.
کارکردهای این مجموعه فرهنگی علاوه بر پذیرایی و اسکان با ظرفیتی بالغ بر 260 نفر در روز، برگزاری کلاس های آموزشی،برگزاری همایش ها در سالن همایش و همچنین نشست های رسانه ای و آموزشی در سالن کنفرانس مجموعه می باشد.
این اردوگاه پذیرای اقشار و گروه های مختلف اعم از دانش آموز، دانشجو، طلبه، تشکل های مردمی، سازمان ها، نهادها و ... در تمام ایام سال است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی