پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۶-۱۲

خادمیاران آران و بیدگلی هشتمین زندانی را در آستانه شهادت امام رضا(ع) آزاد کردند

همزمان با شب رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت کریم آل طه، خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل، سرپرست جوان یک خانواده‌ را آزاد کردند.

به گزارش آستان نیوز از اصفهان، عباس آذرباد دبیر کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل گفت: این جوان ۳۵ ساله سرپرست خانوار به‌دلیل محکومیت بدهی مالی  ۸۲۵ میلیون ریالی، مدت ۲ ماه در زندان بود که با هم‌افزایی، تعامل و همکاری همه جانبه پیگیری خادمیار رضوی شهرستان آران وبیدگل، پذیرش اعسار توسط مرجع قضایی، گذشت شاکی و اعطای بخشی از بدهی از طریق ستاد دیه کاشان آزاد شد.
وی تصریح کرد: آزادی این جوان از زندان کاشان با گذشت ۳۲۵ میلیون ریالی شاکی، پرداخت ۳۰۰ میلیون ریالی ستاد دیه کاشان، پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال توسط خادمیار رضوی آران و بیدگلی و پذیرش اعسار وی توسط مرجع قضایی میسر و محقق شد.
به گفته وی، اگر چه اطعام کردن نیازمندان اقدامی خداپسندانه و نوعدوستانه برای کمک به اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه است، اما نیاز خانواده‌های احسان‌پذیر به‌ویژه خانواده مددجویان زندانی را به صورت دائمی برطرف نمی‌کند.
آذرباد تصمیم خیرخواهانه و کریمانه خادمیار رضوی آران و بیدگل مبنی بر آزادی زندانی پدر جوان خانواده با حفظ شأن و کرامت انسانی به جای هزینه کرد اطعام را یک اقدام فرهنگی موثر و سازنده بر تثبیت و‌ حفظ ارکان نهاد خانواده و جلوگیری از آسیب‌های نبود سرپرست خانوار در زندگی دانست و گفت: ارزش کار این خادمیار و همکاری سایر مراجع با وی در آزادی زندانی را با استناد به حدیثی از حضرت فاطمه(س) از پدر بزرگوارش رسول اکرم(ص) که هر كس بندۀ مؤمنى را آزاد كند، در مقابل هر عضوى از اعضاى او، برايش آزادى عضوى از آتش به بار خواهد آمد.
دبیر کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل اضافه کرد: خادمیاران رضوی آران و بیدگل از ابتدای امسال تا ۱۱ شهریور ماه جاری هشت زندانی را در مناسبت‌های مختلف آزاد کردند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی